حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

  • کد خبر : 8190
  • 10 فروردین 1402 - 9:08
بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان هشتم فروردین جاری، بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، اماکن مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، منصور مهرزاد در گفتگو با اصحاب رسانه،  اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شد مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

 

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۰۶ گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این بازه زمانی، ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، بیان کرد: شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بودند.

 

مهرزاد یادآور شد: همچنین ٦٨٢ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده انجام شد که پنج مورد تشویق، ٥٢ تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره کل صادر شد.

 

مهرزاد ادامه داد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به‌ صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8190
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.