حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

بیجاری‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار کالابرگ الکترونیکی را خرج کردند

  • کد خبر : 14851
  • 14 مرداد 1402 - 7:46
بیجاری‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار کالابرگ الکترونیکی را خرج کردند
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار گفت: مردم شهرستان بیجار در قالب طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای انجام این طرح تاکنون ۱۷ میلیارد ریال کالای اساسی خریداری کردند که حدود ۱۰ میلیارد ریال آن اعتبار کالابرگ الکترونیک است.

خدایار رنجبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: در طرح کالابرگ الکترونیک دولت که ویژه حمایت از خانوارهای دهک اول جامعه است، یک هزار و ۹۵۰ خانوار بیجاری مشارکت کردند.

وی افزود: این تعداد خانوار بیجاری با مراجعه به فروشگاه های سراسر شهرستان، چه شهری و چه روستایی، بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ تراکنش انجام دادند.

سر پرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار ادامه داد: ۵۹ هزار تراکنش خرید در فروشگاههای طرف قرارداد از آغاز اجرای طرح در استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۴۷ هزار نفر از جمعیت استان یارانه بگیر هستند که حدود ۶۹۴ هزار نفر از این تعداد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند، افزود: ۳۵ هزار خانوار در استان از این طرح اختیاری استفاده کرده و از ۸۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای هر نفر بهره مند شده اند.

رنجبران توضیح داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار گفت: در سطح شهرها، فروشگاههای زنجیره ای فعال و در روستاها نیز تعاونی‌های روستایی فعال شده است و علاوه بر آن خانوارها از فروشگاههای خرد و کلان که در این طرح مشارکت کنند نیز می توانند خرید کنند.

وی افزود: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی ویژه خانوارها در نظر گرفته شده و در این طرح تولید کننده خاصی تعیین نشده است، مردم کالای مورد نیاز خود را از هر برندی می توانند انتخاب کنند.

رنجبران با اشاره به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی مبنی بر اینکه در روستاها، خانوارها خود تولید کننده محصولات لبنی هستند، آیا در این سبد خرید امکان جابجایی هست یا خیر، افزود: طبق برنامه ریزی طرح کالابرگ، خانوارهای روستایی می توانند در ازای کالاهای لبنیاتی، سایر کالاهای مورد نیاز خود را جایگزین و خریداری کنند.

وی تاکید کرد: در سامانه کالابرگ الکترونیکی برای کالاهای فله ایی شکر و اقلام مشابه هم بیش از ۲۵۰ کد مخصوص تعریف شده است تا مشکلی در خریدهای غیر بسته بندی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14851
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.