حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

بهره‌برداری از معادن نباید منجر به تخریب منابع طبیعی شود/ معدن‌کاران به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند باشند

  • کد خبر : 4842
  • 22 دی 1401 - 10:07
بهره‌برداری از معادن نباید منجر به تخریب منابع طبیعی شود/ معدن‌کاران به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند باشند
مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت گفت: برداشت و بهره‌برداری از معادن نباید منجر به تخریب منابع طبیعی شود بلکه الزامات حفظ اکوسیستم باید بدرستی رعایت شود.

 به گزارش خبرنگار کُردتودی، ابراهیم‌علی مولابیگی در کارگروه تعامل ستادی صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در سنندج اظهار کرد: فعالیت‌های معدنی در تمام کشورهای جهان با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی انجام می‌شود و فعالیت معادن ایران از این قاعده مستثنی نیست.

 وی توسعه و شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان را مرهون احیاء معادن و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ذخایر معدنی دانست و تصریح کرد: در راستای فعال کردن معادن نباید تخریب منابع طبیعی را نادیده گرفت بلکه الزامات حفظ اکوسیستم باید بدرستی رعایت شود.

مولابیگی با اشاره به برخورداری استان از ظرفیت‌های معدنی ارزشمند، وضعیت حساس استان و بیکاری بالای جوانان این منطقه، اظهار کرد: احیاء و بهره‌برداری از معادن استان می‌تواند به روند توسعه استان کمک کند.

وی تاکید کرد: معدن‌کاران در راستای برداشت و بهره‌برداری از معادن موظفند طرح جامع ارائه کنند و به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند باشند و ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از تخریب‌های معادن به منابع طبیعی غیرقابل جبران است، فعالیت معدنی نباید سبب اختلال در محیط زیست، منابع طبیعی، انسانی و جانوری شود.

وی چالش معدن‌کاران با محیط زیست و منابع طبیعی را جزو اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند فعالیت‌های معدن‌کاران دانست و عنوان کرد: این موضوع همواره مورد اعتراض معدن‌کاران بوده است.

وی یادآور شد: اجرای دستورالعمل احیاء و بازسازی معادن باید به گونه‌ای باشد که سازمان صنعت، معدن و تجارت منابع طبیعی به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت بخشی‌نگری را از آفات مدیریتی عنوان کرد و گفت: رفع تعارضات میان منابع طبیعی و سازمان صمت از اهداف این جلسه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4842
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.