حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
با حضور معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه دیجیتال روستایی در کردستان

  • کد خبر : 23977
  • 12 آذر 1402 - 7:06
بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه دیجیتال روستایی در کردستان
۱۰ ایستگاه دیجیتال روستایی در کردستان شامگاه شنبه با حضور استاندار و معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، دیجیتال سازی این ۱۰ ایستگاه روستایی، به منظور HD سازی پخش شبکه و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سطح استان، با مشارکت سازمان صدا و سیمای مرکز جمهوری اسلامی ایران و استانداری کردستان انجام شد.

استاندار کردستان در آیین بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها اظهار کرد: رسانه ملی یکی از ارکان توسعه و پیشرفت است و به هر میزان خدمت‌رسانی در قالب هنر، حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار از طریق صدا وسیما کیفیت بیشتری داشته باشد، قطعا اثر گذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

اسماعیل زارعی کوشا یادآور شد: تعامل خوبی با مجموعه صدا و سیمای مرکز کردستان و سازمان صورت گرفته و با ایجاد ظرفیت ویژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، پروژه‌های مطرح این حوزه در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی به بهره‌برداری ۱۰ ایستگاه دیجیتال روستایی اشاره کرد و گفت: فردا نیز دفتر تولید شهرستان سقز هم به عنوان اولین شهرستان در استان، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

در راستای برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، به منظور HD سازی پخش شبکه و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سطح استان، طرح‌های HD سازی شبکه کردستان از اوایل امسال در سه فاز، طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در فاز اول پروژه با نصب و راه‌اندازی تجهیزات اتوماسیون صدا، سیما و خبر به عنوان زیربنای این طرح که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پا به فاز دوم طرح نهاد که در این مرحله پروژه نصب و راه‌اندازی واحد سیار تلویزیون شماره یک در حال اجرا است و اچ دی سازی استودیو پخش و خبر با پروژه نصب و ارتقای واحد سیار SNG و همچنین تجهیزات سالن STM 1 که اکنون در حال برگزاری مناقصه است، به سرانجام خواهد رسید.

این مرکز از مجموع ۴۲۰ ایستگاه رادیویی و تلویزیونی پخش، ۵۱ ایستگاه بصورت آنالوگ بوده که از اوایل امسال ۴۲ ایستگاه روستایی از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده است.

با تکمیل پروژه پوشش بسته سوم TS.3 شامل شبکه‌هایHD در شهرستان‌های دهگلان، بیجار، قروه، کامیاران و دیواندره از امروز می‌توانند شبکه‌های HD را بر روی گیرنده‌های خود دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23977
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.