حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون امور اقتصادی استاندار کردستان:

بزرگترین کارخانه فرآوری گوجه‌فرنگی ایران در کامیاران احداث می‌شود

  • کد خبر : 15790
  • 04 شهریور 1402 - 9:05
بزرگترین کارخانه فرآوری گوجه‌فرنگی ایران در کامیاران احداث می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از ایجاد بزرگترین کارخانه فرآوری گوجه‌فرنگی ایران در کامیاران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی نوری اظهار داشت: در  بازدیدی که از شرکت روژین تاک کرمانشاه داشتم، برابر اسناد منتشر شده فائو دارای تنها الگوی برتر کشاورزی قراردادی در ایران است که توانسته برای ۵۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند و ۳ هزار و ۶٠٠ کشاورز آموزش دیده دارد تا بتواند سالیانه ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی تولید کند.

وی در ادامه گفت: این شرکت فاقد هرگونه زمین کشاورزی است و با سپردن کار خود به مردم و انتقال دانش فنی روز جهان به مزارع تحقیقاتی خود توانسته است تولید کمی و کیفی محصول کشاورزان را افزایش دهد.

به گفته وی، این کارخانه با صادرات محصولات خود به ١۵ کشور جهان و ارز‌آوری ۳۰ میلیون دلاری نقش بسزایی در بازارهای جهانی ایفا می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه از رایزنی‌های فشرده خود طی روزهای اخیر با مدیران این شرکت برای انتقال این دانش به استان کردستان خبر داد و گفت: طی توافقات به عمل آمده و با تاسیس شرکت کشت و صنعت دشت سبز، کارخانه فرآوری گوجه‌فرنگی با تکنولوژی فنکوی ایتالیا در منطقه ورمهنگ کامیاران در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار احداث می‌شود که در فاز اول روزانه یک هزار و ۵٠٠ تن رب گوجه‌فرنگی و سایر محصولات را تولید خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: تاکنون مبلغ ٣٠٠ میلیارد ریال برای سفارش ماشین‌آلات هزینه شده و دو هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال نیز در ادامه روند برای واردات و تجهیزات کارخانه مذکور هزینه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان همچنین یادآور شد: این کارخانه تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار خانوار کشاورز در قالب قرارداد کشت اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، در فازهای دوم و سوم این کارخانه سردخانه‌های کنترل اتمسفر و تولید بذر هیبرید و احداث گلخانه‌های تخصصی در دستور کار قرار دارد.

نوری در ادامه گفت: با رهنمودهای استاندار کردستان که تاکید زیادی بر رونق کشاورزی و توسعه آن در پهنای استان دارند امیدوارم چشم‌اندازی که در ۱۴۰۴ برای کردستان مبنی بر قطب کشاورزی کشور در نظر گرفته‌ایم، محقق شده و به زودی شاهد افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم/ فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15790
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.