حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بزرگترين پروژه پيشران اقتصاد كردستان روی ریل توسعه

  • کد خبر : 27646
  • 10 بهمن 1402 - 10:47
بزرگترين پروژه پيشران اقتصاد كردستان روی ریل توسعه
آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با حضور استاندار کردستان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) و شرکت توسعه معادن طلای کردستان، تحلیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با حضور استاندار کردستان، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان، مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌های صدر تامین ومعاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، نشستی پیرامون مسائل مرتبط با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز برگزار شد.

استاندار کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات مجموعه تاصیکو و شرکت توسعه معادن طلای کردستان در راستای اجرای این پروژه ملی، اظهار کرد: پیرو جلساتی که با مدیران ارشد شستا پیرامون توسعه سرمایه‌گذاری در استان کردستان برگزار شده است، بر این باوریم که مشابه با حوزه کشاورزی که جزو قطب‌های مطرح کشور هستیم، بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذیربط در کردستان نسبت به حوزه صنعت، در این حوزه نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.

زارعی کوشا با اشاره به برکات سفرهای استانی رئیس جمهور به کردستان و نگاه ویژه ایشان به پروژه‌های مشابه با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، افزود: رزومه دولت سیزدهم در کردستان بسیار مطلوب بوده و با حمایت همه جانبه از این پروژه نیز، تلاش خواهیم کرد تمام بسترهای لازم جهت بهره‌برداری در سال آینده را برای شرکت توسعه معادن طلای کردستان فراهم کنیم.

وی تصریح كرد: توجه ویژه به صنایع پایین دستی نیز از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد چرا که موجب گسترش دامنه اشتغال در منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌‌شود.

استاندار کردستان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه معادن طلای کردستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، خواستار اجرای موضوعات زیرساختی و کلان در سطح شهرستانی و نیز استانی از این طریق شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌بهای منطقه سقز، تاسیس شده است.

امیر حسین نادری افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ به دنبال کلنگ زنی توسط رئیس جمهور  عملیاتی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید كه خوراك اين كارخانه از معدن طلاي قلقله با ذخيره قطعي ۳۰ ميليون تن كانسنگ تامين خواهد شد.

وی تاكيد كرد: اين پروژه بزرگترين پروژه طلا در منطقه كردستان خواهد بود كه با عنوان “پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان” نامگذاری شده است و بالغ بر ۵۰۰ اشتغال مستقيم و غيرمستقيم را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

مديرعامل هلدینگ صدرتامين در این جلسه با تشریح وضعیت فعلی پروژه و با بیان اینکه بخش اصلی مهندسی کار به پایان رسیده و طی دو ماه آینده سفارش‌گذاری تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه انجام خواهد شد، افزود: عملیات خاکبرداری پروژه که حجم قابل توجهی از فرآیند احداث بوده، به پایان رسیده و در مدت زمان باقیمانده از زمان سفارش گذاری تا تحویل تجهیزات خط تولید کارخانه، سازه‌ها و بسترهای لازم جهت نصب آنها، اجرایی خواهد شد.

نايب رئيس هيات مديره شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، خواستار حمایت ویژه مسئولین ذیربط استان کردستان، علی الخصوص استاندار  این استان در زمینه‌های مرتبط با پروژه شامل رفع موانع و مشکلات پروژه در ارگان‌های دولتی جهت صدور مجوزات حین اجرا و همچنین همکاری در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی مستعد طلا در منطقه کردستان در راستای تضمین تامین خوراک کارخانه استحصال طلای سقز و نیز توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در فاز توسعه این کارخانه شد.

مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در پایان این جلسه به تشریح موانع و مشکلات جاری پروژه در سطح شهرستان و استان پرداخت و با تشکر از همراهی و حمایت‌های فرماندار شهرستان سقز در مدت زمان آغاز پروژه تا کنون، از اعلام حمایت استاندار کردستان نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولین ارشد استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و بهینه‌سازی هزینه‌ها، بتوانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه ملی در استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27646
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.