حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در کردستان خبر داد؛

برگزاری ۵۸ ویژه برنامه در ایام دهه کرامت در کردستان

  • کد خبر : 11462
  • 06 خرداد 1402 - 23:12
برگزاری ۵۸ ویژه برنامه در ایام دهه کرامت در کردستان
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در کردستان از برگزاری ۵۸ برنامه ویژه همزمان با حضور بیرق رضوی و سفیران آستان مقدس به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حامد امیریان عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید از ۶ لغایت ۱۱ خرداد مهمان مردم کردستان است و در طول این چند روز ۵۸ ویژه برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: از ساعاتی پیش و با ورود بیرق متبرک رضوی شاهد آزادی پنج نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سنندج بودیم.

امیریان اظهار کرد: به برکت ورود بیرق متبرک رضوی همچنین ۸۰ سرباز مرخصی چند روزه رفتند.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار کردستان و تجلیل از خانواده شهید بامدی از برنامه‌های اولین روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان خواهد بود.

امیریان خاطرنشان کرد: بازدید از مرز باشماق و رساندن پیام امنیت پایدار کردستان به همه ایرانیان، حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در لشکر ۲۸ پیاده کردستان و برگزاری مراسم سان نیروهای مسلح، دیدار با دراویش «کسنزانی» در مریوان، جشن تکلیف در دهگلان، سرکشی از کارگاه کارآفرین، حضور در مناطق محروم و سرکشی از خانواده‌های محرومان در روستاهای محروم «ویهج» و «گنداب» قروه، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم میلاد حیدری در قروه از دیگر برنامه‌های این کاروان معنوی است.

وی افزود: سرکشی از خانواده شهدا، بیمارستان امام حسین بیجار و روستای «پیرتاج»، حضور در امامزاده هاجر خاتون (س) سنندج، سرای سالمندان، جشن تکلیف مدارس سنندج، تجلیل از بانوان فرهیخته از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

برگزاری ۲۰۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور

سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید از برگزاری دو هزار ویژه برنامه فرهنگی در سطح کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی نیز در این نشست، اظهار کرد: امام رضا (ع) در بین همه ائمه ملقب به صفت رضا هستند و در هیچ کجای عالم اتفاقی نمی‌افتاد مگر اینکه واسطه آن رضای ایشان باشد.

وی افزود: باید این سرمایه عظیم را در جامعه نشر دهیم و حالت مهربانی، رأفت و محبت را فعال کنیم.

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: سبک زندگی غربی که خانه را به خوابگاه تبدیل کرده و ارتباطات انسانی را تضعیف کرده و نابسامانی‌ها را تحمیل کرده و بشریت در سطح جهانی به اضطرار نزدیک می‌شود.

وی افزود: نگاهی در عموم ما وجود دارد که انسان‌های والا و اولیای خدا را برای رفع مشکلات مادی می‌نگریم اما این بزرگواران ظرفیت دارند که همه امراض جسم و جان ما را شفا دهند.

حجت‌الاسلام دعایی تصریح کرد: این حرکت زیر سایه خورشید زمینه ساز نشر خوبی هاست و بالغ بر ۱۶ سال است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصمیم گرفته است که چاردیواری حرم را به گستره جهان نشر دهد و امسال ۳۱ کاروان به استان‌های مختلف کشور و ۱۰ کاروان به خارج از کشور اعزام می‌شود.

وی افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه توسط این کاروان‌ها در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دعایی خاطرنشان کرد: امام رضا کانون نورافشانی معنویت در دنیای معاصر هستند و ما از رسانه‌ها انتظار داریم که همه برنامه‌ها را در استان فرهنگ دوست و ولایت مدار پوشش دهند.

وی افزود: ایجاد فضای معنوی تراز مکتب اسلام و وحدت بین فرقه‌های اسلامی و همگرایی ملی از اهداف این کاروان معنوی است.

سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید در کردستان اعلام کرد: آستان قدس بنای خدمات اجتماعی دارد و در این راستا طرح هشت روز در بهشت را برای جوانان و نوجوانان در سراسر کشور اجرایی می‌کند و برای شرکت در این طرح تنها کافی است که جوانان و نوجوانان ایرانی عدد ۵ را به شماره ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کنند.

وی افزود: در قالب این طرح طلاب و دانش آموزان مهمان آستان قدس می‌شوند و امیدواریم زمینه عضویت جوانان استان در این برنامه مهیا شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11462
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.