حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برگزاری همایش بزرگ «پرچمداران بصیرت» در کردستان

  • کد خبر : 13721
  • 25 تیر 1402 - 8:36
برگزاری همایش بزرگ «پرچمداران بصیرت» در کردستان
همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در آستانه ماه محرم‌الحرام در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان صبح امروز در همایش بزرگ «پرچمداران بصیرت» که به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم‌الحرام در حسینیه سنندج برگزار شد اظهار داشت: این همایش با حضور طلاب و روحانیون اعزامی و بومی استان کردستان در حال برگزاری است.

وی افزود: محبت امام حسین (ع) وسیله نجات همه ما انسانهاست لذا زینت اهل بیت (ع) باشید و باید شک گذا باشیم که که خداوند تبارک و تعالی این سعادت و لیاقت را به ما داده که نوکری مجالس امام حسین(ع) را کرده و باور کنیم که این فضا و این شرایط خدمتگزاری به هر شکلی برای هر کسی پیش نمی‌آید لذا باید شکرگزار این امر باشیم.

وی افزود: ما از پیرغلامان نهایت خادمی و نوکری محفل و مجلس امام حسین(ع) را یاد گرفته‌ایم لذا با درک این جایگاه خیلی از این منیت‌ها برای ما بی‌معنا خواهد شد و خیلی از این بایدها و نبایدها دیگر معنای پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: هیئت من و هیئت تو دسته ما دسته شما و خیلی از این چیزها دیگر جایگاهی ندارد چراکه صاحب اصلی این مجالس کسی دیگری است.

وی گفت: وقتی در خدمت امام حسین نوکری کنیم، ناخودآگاه ها رفتارها متفاوت می شود، کارها برکت و رونق دیگری می گیرد چون کار برای کس دیگری است و ما وظیفه خود را به درستی انجام دهیم خدا همه را خودش انجام خواهد داد و یادمان باشد در زیر خیمه امام حسین (ع) خمه ما یک خانواده هستیم.

وی تاکید کرد: برای ارائه شیوه درست در برپایی عزاداری در تلاشیم سیره پیشوایان معصوم(ع) به‌ ویژه آموزه‌های عاشورایی امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار دهیم تا آنچه مورد تأیید این خاندان است به دست آوریم.

حجت‌الاسلام رازیانی با تأکید بر حفظ حرمت ماه محرم بیان کرد: محبت به اهل بیت(ع) و حفظ حرمت شعائر و شئون این ماه از محورهای وحدت بوده است در این راستا هر ساله همایش پرچمداران بصیرت برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: تبلیغات اسلامی برای اسلام و ترویج گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: از ویژگی مجالس عزاداری امام حسین (ع) حرکت‌آفرینی است و دشمن از همان ابتدای نهضت امام خمینی (ره) به واسطه تاثیر این عزاداری‌ها دشمنی‌ خود را بیشتر کرده و حتی در زمان پهلوی عزاداری امام حسین (ع) را ممنوع اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: دشمن بر تأثیرگذاری این مجالس پی برده است لذا با تلاش مذبوحانه و با شیطنت می‌خواهد به این مجالس نفوذ کند و بین عزاداران تفرقه بیاندازند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مجالس امام حسین (ع) ما را به سمت پرچم ولایت الهی سوق می‌دهد و چنانچه هر حرکتی با پرچم ابا عبدالله الحسین در تعارض باشد و مجلس را از زیر پرچم ولایت بیروت ببرد، شیطنت دشمن است و باید ما هوشیار باشیم‌ و نباید اجازه دهیم تفرقه ایجاد شود.

زارعی‌کوشا در ادامه افزود: مجالس امام حسین (ع) از ابتدا تا به امروز مجالس تبیین بوده و اولین جهادگر تببین حضرت زینب (س) است که از تقرقه جلوگیری کرد.

استاندار کردستان گفت: انقلاب ما پرچم‌دار جبهه حق در جهان است و آرزوی دین‌مداران، استقرار نظامی مبتنی بر موازین شرع الهی است که امروز مستقر است، لذا باید مراقب باشیم که ریشه اصلی این شجره طیبه با مشکلات جامعه و یا کم کاری برخی مسوولان نابود نشود.

گریه بر امام حسین(ع) گناهان را پاک می‌کند

حجت الاسلام کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه گفت: سیدالشهدا رحمت واسعه عالم و سریع الاجابه است.

وی با بیان اینکه داستان گریه آسمان ها و زمین بر سید الشهدا(ع) در روایات بسیاری آمده است، گفت: هر کسی می خواهد خیری در محبت سیدالشهدا ببیند گریه با معرفت برای امام حسین (ع) است که به فرموده امام رضا گناهان بزرگ را نیز پاک می کند.

وی گفت: روضه خوانان مجلس حسین بن علی، گریه کنندگان مجلس سیدالشهدا و برپاکنندگان مجلس سیدالشهدا از موهردی است که امام حسین (ع) برای آنها دعا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم که اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این خیر شریک باشد و از محل موقوفات به ۱۴۵ هیئت در کل استان خدماتی ارائه خواهد شد.

در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان استان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی استان برگزار شد از پیرغلامان استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13721
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.