حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برگزاری نماز عید قربان در بیجار/ حج یک امر عبادی و سیاسی است

  • کد خبر : 12953
  • 08 تیر 1402 - 8:57
برگزاری نماز عید قربان در بیجار/ حج یک امر عبادی و سیاسی است
امام جمعه بیجار گفت: در حیات حقیقی حج، یک امر سیاسی در کنار یک امر عبادی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، حجت الاسلام علی خورشیدی امام جمعه بیجار در خطبه های نماز عید قربان اظهارداشت: حج تنها یک بعد عبادی و فردی نیست، بلکه آثار سیاسی و عبادی دارد که باید به آن توجه کرد.

 

وی افزود: حج یک امر مهم سیاسی است زیرا در ایام ذی الحجه بر پیامبر اسلام سوره برائت نازل شد و سوره برائت توسط امير المؤمنین علی علیه السلام بر مردم ابلاغ شد.

 

وی افزود: حج کانون معارف الهی است، محتوای سیاسی دارد، تنها جنبه عبادی نیست، فقط چرخیدن به دور یک سنگ و بنا نیست، اسلام مردم را از این جهالت بیرون آورد.

 

امام جمعه بیجار گفت: اسلام روح حج را معنا کرد، بعد از طواف و عبادت باید به دامان اهل بیت علیهم السلام رفت و آموخت که چگونه باید زندگی کرد.

 

وی ادامه داد: حج باید بر محور اهل بیت علیهم السلام باشد، حج بدون نام و یاد ولی خدا، ناقص است.

 

حجت الاسلام خورشیدی تصریح کرد: ارکان بالندگی فرد و جامعه اسلامی، دغدغه ها استقرار سبک زندگی با آموزه های دینی است، حج یکی از این مسیرهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی می تواند سعادت دنیا و آخرت را تغییر دهد، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در در سه محور اول فهم دقیق، عمیق و صحیح از دین اسلام، دوم پایداری و استقامت در مسائل و مشکلات و سوم، برنامه ریزی در بحث معیشت و اقتصاد است.

امام جمعه بیجار در بخش دیگری از خطبه نماز عید قربان گفت: اصلی ترین شاخصه موفقیت صبر و امید به آینده است، انقلاب اسلامی چنین درسی به ما آموخته است.

 

وی افزود: انسان برای داشتن صبر و امید، نیازمند معنویت الهی است که روح انسان را جلا می بخشد و زلال می کند، آیین حج است که سلامت و امنیت را برای همه جهانیان به ارمغان می آورد.

 

حجت الاسلام خورشیدی شهیدان قهرمانان تاریخ امروز و فردا برشمرد و تاکید کرد: افزایش سطح ارتباطات جهان با ایران اسلامی، به برکت خون پاک شهدا در راه استقلال، آزادی و امنیت کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12953
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.