حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار هنر ماندگار ایرانی در سنندج

  • کد خبر : 25913
  • 09 دی 1402 - 12:57
برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار هنر ماندگار ایرانی در سنندج
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بسیج با شعار هنر ماندگار ایرانی در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، منصور مهرزاد روز شنبه ٩ دی‌ماه ١٤٠٢ در آیین افتتاحیه دومین جشنواره دست ‌آفریده‌های هنر ماندگار ایرانی که در خانه کرد سنندج برگزار شد، گفت: جشنواره و نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی برای دومین‌بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان اظهار کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره، ٩٠ نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع‌ دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار ٤٥ هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

 

وی با بیان این ‌که گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است، افزود: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

مهرزاد با اشاره به این‌که در آیین اختتامیه این جشنواره از ٥ اثر منتخب استانی و دو نفر از هنرمندان برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان تجلیل می‌شود، عنوان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره موجبات کشف استعدادهای جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم آورد.

 

در ادامه این مراسم میثم شفیعی مسئول سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنایع دستی ۹۰ آثار توسط بسیجیان هنرمند ارسال شد که با داوری انجام شده حدود ۵۰ غرفه از این آثار دایر شده است.

 

وی گفت: این نمایشگاه به مدت ۴ روز برای بازدید عموم مردم برپا خواهد بود .

 

شفیعی عنوان داشت: در این نمایشگاه بسیجیان هنرمند می‌توانند آثار خود را برای عرضه به بازار معرفی کنند چرا که از این طریق می‌توانند آثار خود را در جهت تولیدات داخلی به فروش برسانند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25913
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.