حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

برگزاری جشن بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور شهروندان سنندجی

  • کد خبر : 6765
  • 30 بهمن 1401 - 8:55
برگزاری جشن بزرگ مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور شهروندان سنندجی
صدها نفر از مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع کردستان در گردهمایی بزرگ در سالن آزادی شهر سنندج، مبعث پیامبر اکرم (ص) را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اینجا صدای همهمه و خنده کودکان و نوجوانان برپاست، سراز پای نمی‌شناسند، عجله دارند که زود وارد سالن شوند، مسئولانِ سالن، مهمانان را به جاهای خالی سالن هدایت می‌کنند.

اما کودکان عجله دارند که زودتر وارد شوند تا ردیف‌های اول سالن جای بگیرند و بتوانند از نزدیک شخصیت‌های عروسکی و مجریان توانمند برنامه‌های کودک کشور را ببینند.

بیرون از سالن عده‌ای پرچم و بادکنک تحویل کودکان می‌دهند، عده‌ای هم پذیرایی را برعهده گرفته‌اند.

اینجا جشن بزرگی برپاست، جشنی که در سالن آزادی سنندج با حضور هزاران سنندجی برپا است.

مجری مراسم سلام می‌دهد و اولین مهمان برنامه را معرفی می‌کند، عمو فتیله‌ای از گروه‌ فتیله‌ای‌ها امروز در جشن بزرگ مبعث و معراج رسول اکرم(ص) مهمان مردم سنندج بود.

روز شنبه ۲۷ رجب جشن بزرگ مبعث در سالن آزادی سنندج برگزار شد جشنی که شور و اشتیاق را میان کوچک و بزرگ این شهر به وجود آورد.

عمو فتیله‌ای سلام می‌دهد و کودکان حاضر در سالن با تمام وجود سلام او را با صدای بلند پاسخ می‌دهند تا میزبانی مردم این دیار را به گوش مخاطبانی که از تلویزیون شاهد پخش زنده این مراسم بودند، برسانند.

طرح اجرای مسابقه و اهدای جایزه از سوی عمو فتیله‌ای صدای جیغ و داد دختران و پسران دهه نودی و هشتادی سالن را پر می‌کند، مسابقه اجرا می‌شود و خوشحالی و خنده در صورت تک تک تماشاگران که شاهد اجراهای زیبای کودکان در مسابقه عمو فتیله‌ای هستند، موج می‌زند.

اما انگار مسابقه ویژه پدران حاضر در این جشن شادی بیشتری را برای کودکان رقم می‌زند وقتی که شاهد بازی و رقابت پدران خود در مسابقه عمو فتیله‌ای هستند.

کودکان همراه با والدین خود دست‌های کوچک‌شان را بالا می‌برند تا دعای عموفتیله‌ای را که با آهنگ و‌‌ موسیقی زیبایی خوانده می‌شود را آمین گویند و برای همه مردم از خدای متعال طلب خیر و خوبی کنند.

دوان دوان خود را به عمو فتیله‌ای می‌رساند می‌خواهد با عمو فتیله‌ای عکس سلفی بگیرد، از خوی آمده بود و هیجان حضور در جشن مبعث سنندج در کنار عمو فتیله‌ای برایش شادی‌آفرین بود.

گروه سرود نورالهدی منظم و زیبا به اجرای سرود پرداختند و گوشی‌های تماشگران برای ثبت تصاویری از اجرای زیبای این گروه، رو به سِن قرار گرفت.

دست می‌زدند و تشویق می‌کردند و می‌خندیدند اما اجازه نمی‌دادند بادکنک و پرچم انقلاب از دستشان بیفتد، گاهی جیغ و هورا سر می‌دادند و گاهی پرچم انقلاب را بالای سر می‌چرخاندند و گاهی بادکنک‌های رنگی‌شان را تکان می‌دادند، لنز دوربین‌ها در این ساعاتی که جشن مبعث برپا بود فقط لحظه‌های به یاد ماندنی از جشن و شادی مردم سنندج را ثبت می‌کرد.

صدای دست زدن و سوت کشیدن و خنده‌های کودکانه باز هم در سالن آزادی پیچید و حضور عموفرشاد، مل‌مل و بزباش شادی‌ کودکان و نوجوانان و مردم این شهر را دوچندان کرد.

هنوز مراسم جشن مبعث سنندج به نیمه‌ی خود نرسیده است که دسته دسته مردم خواهان ورود به سالن هستند اما به دلیل پر شدن تمامی فضای سالن متاسفانه برمی‌گردند.

مسئولان کردستان که تجربه حضور پرشور مردم در مراسم و برنامه‌های مردمی را داشته و دارند، پیش‌بینی این سیل جمعیت را از قبل کرده بودند و برای مردمی که جایی برای نشستن نداشتند، در همان بیرون سالن آزادی، پذیرایی و برای کودکان بادکنک تهیه کرده‌ بودند تا حداقل خستگی راه بر تن آنها باقی نماند.

اینجاست که حضور مردم و‌ مسئولان در کنار هم شادی‌آفرین و امیدبخش می‌شود و روزی به یادماندنی را در اذهان همه به یادگار می‌گذارد.

طنین نوای دف در سالن می‌پیچد، گروه دف نوای رحمت بر دف می‌زنند و استاد پیام عزیزی نیز در مدح و وصف رسول اکرم(ص) به مولودی‌خوانی می‌پردازد و اینجاست که معنویت نیز در کنار شادی و نشاط مردم این شهر رخ می‌نمایاند و ابراز وجود می‌کند.

اجرای پیام عزیزی خواننده محبوب کشورمان که تمام می‌شود مادری مُسن خود را به سِن می‌رساند و از اجرای زیبای این گروه و استاد عزیزی تقدیر می‌کند.

در چند روز اخیر که تبلیغ برگزاری این مراسم مردمی در سنندج در تمامی فضای مجازی و رسانه‌ها پیچید، کانال‌های ضدانقلاب نیز تلاش کردند تا مردم را از شرکت در این مراسم دور کنند اما حضور هزاران نفری مردم در این مراسم جشن نشان داد که هیچگاه سنندجی‌ها گول تبلیغات منفی دشمنان را نمی‌خورند و برای اعیاد خود برنامه‌ریزی‌های شاد و متنوع داشته و خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6765
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.