حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار کردستان:

برنامه راهبردی مسئولان در کردستان تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی است

  • کد خبر : 17469
  • 04 مهر 1402 - 9:57
برنامه راهبردی مسئولان در کردستان تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی است
استاندار کردستان با بیان اینکه تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی برنامه راهبردی مسئولان در استان کردستان است، گفت: قدمت موسیقی قوم کرد بر اساس آنچه مورخان و کارشناسان این حوزه گفته‌اند به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و کردستان یکی از اصلی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی دنیا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز و در نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه عنوان شهر خلاق موسیقی برای سنندج دور از انتظار نبود، اظهار داشت: با وجود هنرمندانی بنام و موسیقدانانی که از این شهر به شهره جهانی رسیده‌اند که این مهم حکایت از غنای موسیقی در این شهر دارد، معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی مسئولان در کردستان تثبیت جایگاه هنر و موسیقی کُردی است، افزود: یکی از اهداف اصلی ما از برگزاری جشنواره موسیقی، تقویت نشاط اجتماعی است.

استاندار کردستان ادامه داد: قدمت موسیقی قوم کرد بر اساس آنچه مورخان و کارشناسان این حوزه گفته‌اند به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و کردستان یکی از اصلی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی دنیا است.

زارعی کوشا ادامه داد: برگزاری جشنواره موسیقی در کردستان، ظرفیت فوق العاده‌ای است که در بُعد توسعه فرهنگی باید مورد توجه ما باشد.

وی با اظهار خرسندی از اینکه کردستان در ایام هفته وحدت میزبان نخستین جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی است، پیرامون محتوای برگزاری اهداف این جشنواره موضوعاتی را مطرح کرد و گفت: این رویداد فرهنگی، ظرفیت خوبی برای معرفی پتانسیل‌های استان است.

استاندار کردستان اضافه کرد: موسیقی یکی از شاخه‌های مهم هنری در دنیاست و استان کردستان ظرفیت جهانی شدن در این زمینه را داراست.

زارعی کوشا با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی از برگزاری این جشنواره، تقویت نشاط اجتماعی است، یادآورشد: برگزاری این جشنواره در سطح بالا و به شکل مطلوب در شان هنرمندان و مردم هنردوست کشورمان، می تواند در جذب گردشگر به این استان نیز حائز اهمیت باشد.

جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» با اجرای ۲۴ اثر توسط ۱۸ قوم از اقوام مختلف کشور، از هشتم تا یازدهم مهر در استان کردستان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17469
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.