حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان:

برف و باران در راه کردستان/ دمای هوای سراب شهرک دهگلان کردستان به ۱۶درجه زیر صفر رسید

  • کد خبر : 4462
  • 13 دی 1401 - 13:02
برف و باران در راه کردستان/ دمای هوای سراب شهرک دهگلان کردستان به ۱۶درجه زیر صفر رسید
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر فردا چهارشنبه به منطقه، بارش برف و باران برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی‌ می‌شود.

علی پناهی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: این سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه وارد استان شده و تا روز شنبه هفته آینده فعال است، ضمن اینکه بارش‌ها به صورت برف و باران بوده و پیش بینی می‌شود بخش غربی و تا حدودی جنوب استان را در بر گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه موجب افزایش ابر، مه، وزش باد، بارش برف و باران در ارتفاعات و کولاک مناطق سردسیر استان در برخی ساعات می شود، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه باشد و روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها در حد احتمال است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا قبل از ظهر چهارشنبه جو استان پایدار است و به غیر از وزش باد ملایم و در پاره‌ای نقاط مه و غبار ناشی از افزایش آلاینده‌های جوی، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از لحاظ دمایی نیز تا فردا چهارشنبه میانگین دمای شبانه روزی تغییر چندانی نداشته و با نوسان یک تا ۲ درجه در همین محدوه باقی خواهد ماند و همچنان یخبندان شبانه و صبحگاهی بر سطح منطقه حاکم است.

به گفته وی در شبانه‌روز گذشته نیز سراب شهرک، زرینه و قاملو با منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و مریوان با ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند، دمای هوای سنندج نیز بین منفی ۶ و ۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4462
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.