حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بخش خیرساز دیالیز بیمارستان توحید سنندج آماده بهرهبرداری است

  • کد خبر : 14616
  • 08 مرداد 1402 - 12:27
بخش خیرساز دیالیز بیمارستان توحید سنندج آماده بهرهبرداری است
رئیس مجمع خیرین سلامت استان کردستان گفت: پروژه خیرساز بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج با ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه، آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کُردتودی،مهدی علی مسیمر روز یکشنبه در بازدید مشاور وزیر و مدیر کل خیریههای سلامت وزارت بهداشت از پروژه های خیرساز بیمارستان های کوثر، توحید و بعثت سنندج اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج در زمینی با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و همت خیرین با ۳۲ تخت، آماده افتتاح است.

وی افزود: لازم به ذکر است پروژه همراه سرای خیر ساز بیمارستان کوثر با زیر بنای ۸۴۰ مترمربع و در ۲ طبقه شامل ۲۰ اتاق مبله برای اسکان همراه با تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند آشپزخانه،لابی، اطاقهای مجهز به وسایل کامل و سرایداری مستقل با هزینه ۹۵۰ میلیارد ریال ساخت و به بهره برداری رسیده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت کردستان یادآور شد: مرکز پیوند مغز استخوان خیرساز بیمارستان بعثت سنندج نیز با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۶۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

مسیمر ادامه داد: این مرکز به بیماران شیمی درمانی، ضعف سیستم ایمنی و نیازمند پیوند مغز استخوان خدمات ارائه میدهد که این پروژه در زمانی کمتر از یک سال اجرا شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل خیریه های سلامت وزارت بهداشت نیز در جریان بازدید از طرح های ذکر شده، بر اهمیت توسعه فرهنگ وقف و خیرات در حوزه سلامت تاکید کردند.
همچنین مهمترین چالشهای پیش روی اجرای سیاستهای جلب مشارکت خیرین و دیگر شرکای اجتماعی در جلسه هماهنگی کلان منطقه سه با حضور مهندس حیدریپور مشاور وزیر و مدیر کل خیریههای سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح و در مورد آنها چارهاندیشی شد.

از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست می توان به ساختار تشکیلاتی حوزه متناظر اداره کل خیرین وزارت بهداشت در دانشگاه ها، ردیف اختصاصی بودجه برای اجرای فعالیتها و پیشبرد سیاستهای این حوزه و همچنین اصلاح و باز طراحی فرمهای سنجش عملکرد این حوزه به ویژه در برنامه عملیاتی اشاره کرد.

حیدری پور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با چند نفر از خیرین سلامت سنندج دیدار و از آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14616
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.