حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج):

هدف غایی و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری ایجاد تمدن نوین اسلامی است

  • کد خبر : 18396
  • 13 مهر 1402 - 11:28
هدف غایی و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری ایجاد تمدن نوین اسلامی است
معاون امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: تلاش در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی از ماموریت‌ها و رسالت بنیاد مهدویت مبتتی بر بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،حجت الاسلام سادات رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود در استان کردستان صبح امروز در همایش سالانه مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منطقه ۵ کشوری که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: وحدت حقیقی در پرتو تفکر مهدوی محقق می شود و آموزه های مهدوی حقانیت اسلام را تضمین می‌کند.

وی گفت: در استان کردستان همواره جلوه‌های باشکوهی از وحدت مشاهده می‌شود از ازدواج‌های اهل سنت و اهل تشیع با هم تا نامگذاری اسامی فرزندان به نام اهل بیت و حضرت مهدی که نشان می‌دهد مردم از دیرباز علاقه خاصی به خاندان نبی مکرم اسلام داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زمینه‌های وحدت در میان مردم زیاد است افزود: استقبال مردم اهل سنت کردستان به موضوع مهدویت بسیار خوب است و آن را در برنامه‌های فرهنگی با ایجاد جلوه‌های زیبایی از وحدت و همدلی به نمایش گذاشته‌اند.

ایجاد تمدن نوین اسلامی ماموریت و رسالت بنیاد مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب است

کاشی معاون امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه اظهار داشت: مهمترین اصل در عصر برنامه‌ریزی، تفکر است که از دو منظر می‌توان به آن نگریست که برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژی در بالاترین سطح زمان است و دارای چارچوب زمانی نسبتا طولانی و قلمرو گسترده است لذا در برنامه‌ریزی راهبردی وضعیت فعلی سازمان و راه‌های کلی آینده تعیین می‌شود به گونه‌ای که کلیه برنامه‌ریزی‌های عملیاتی به بخشی از این حرکت کلی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار، صیانت در مقابل جریانات انحرافی و شبهات، تلاش در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی از ماموریت ها و رسالت بنیاد مهدویت مبتتی بر بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: هدف غایی و آرمان های نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری ایجاد تمدن نوین اسلامی است چرا که هم اینک انقلاب ما وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی تمدن‌سازی شده است.

کاشی اضافه کرد: تمدن نوین اسلامی به دو بخش تقسیم می شود که بخش ابزاری آن شامل علم، اختراع، اقتصاد، سیاست و اعتبار بین الملل است و بخش نرم افزاری و حقیقی آن شامل حاکمیت سبک زندکی اسلامی است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی بنیاد برای تعمیق فرهنگ مهدویت باید بتواند جامعه موجود را به سمت جامعه آرمانی که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی به ویژه بخش نرم افزاری آن نزدیک و نزدیک‌تر کنند.

معاون امور استان های بنیاد فرهنگی خاطر نشان کرد: اهداف میانی بنیاد براساس ماموریت و رسالت، ارتقای آگاهی و تقویت باور آحاد افراد جامعه به ویژه نسل نو به معارف و فرهنگ مهدویت و انتظار است.

توجه به حضرت مهدی (عج) فقط مختص یک مکتب خاصی نیست

در ادامه حجت الاسلام عبدالرضا پدرذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: استان کردستان، شرق و غربش و شیعه و سنی جزء ارادتمندان اهل بیت و ائمه اطهار هستند و به چهارده معصوم ارادت ویژه‌ای دارند و این بسیار روح افزا و لذت بخش است.

پورذهبی با بیان اینکه اهل سنت نیز به حضرت ولی عصر(حج) اعتقاد دارند، یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به همه با عطا کند که مروج این مکتب باشیم.

وی اهل طاعت و اهل اخلاص بودن را دو شرط محبین اهل بیت (ع) دانست و افزود: در کتاب‌ها و روایات مربوط به امام زمان (عج) توصیه شده که برای آن حضرت اقدامات و کارهای مفید انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یکی از وظایف مسلمانان نسبت به حضرت ولی عصر (عج) را معرفت و شناخت هویتی و تاریخی وی دانست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر مطالعه و خواندن کتاب‌های قدیمی از بزرگان دین در وصف آن حضرت تصریح کرد: با معرفی شخصیت واقعی ایشان و بیان محبت و مهربانی‌های وی چنان شود که همه مردم او را دوست داشته و منتظر ظهورش باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18396
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.