حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان روستایی

  • کد خبر : 21039
  • 12 آبان 1402 - 14:47
بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان روستایی
معاون معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز جمعه از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان روستایی در روستای قروچای دهگلان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، انسیه خزعلی معاون معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز جمعه از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان روستایی در روستای قروچای دهگلان بازدید کرد.

خزعلی معاون ضمن تجلیل از خدمات انجام شده به برنامه‌های دولت برای توسعه مشاغل خرد خانگی اشاره و در ادامه افزود: دولت برنامه های کلانی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان ساکن در روستاها دارد که بزودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.

بهزاد غفوری، رئیس صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهگلان نیز در ادامه از فعالیت ۳۵۰۰ نفر از زنان گلیم باف در کارگاه‌های متمرکز  روستاهای بخش مرکزی و بلبان‌آباد دهگلان خبر داد.

غفوری در ادامه نیز به اشتغال‌زایی ۲۲۰ نفر با آموزش رایگان در سه طرح ثبت شده در شهرستان دهگلان اشاره کرد.

وی به دستاوردهای صندوق‌های یاور اشتغال در زمینه‌های تولید عسل و فرآورده‌های آن، ژله رویال، موم و بره موم، گرده و گل عسل، تولید خیارشور، ترشیجات، تولید توت فرنگی و عرضه آن به سایر شهرستان‌های استان، پرورش مرغ بومی، کاشت نخود مکانیزه، بسته بندی حبوبات، ایجاد کارگاه های سبزی خردکنی، پرورش کرم ابریشم، کارگاه معرق کاری، تولید رب محلی، تولید زعفران، تولید مرباها، پرورش قارچ خوراکی در دهگلان اشاره نمود.

رئیس صنایع گردشگری دهگلان خاطرنشان کرد: برای توسعه روستایی اقداماتی انجام گرفت و‌ ۴ صندوق خرد روستایی در شهرستان دهگلان تشکیل شد که هر صندوق شامل ۲۵ نفر که توسط جهاد کشاورزی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

غفوری همچنین بیان داشت: برای توسعه و رونق کسب و کار خرد در زمینه کشاورزی، دامپروری و فرآوری انواع محصولات کشاورزی تسهیلات دریافت کرده و در روستاها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: روستای قروچای بعنوان پایلوت منتخب و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در بخش مشاغل خانگی از جمله قالیبافی و گلیم بافی ، کلاش بافی و بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و غذاهای سنتی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21039
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.