حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

بازداشت باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در کردستان

  • کد خبر : 10632
  • 24 اردیبهشت 1402 - 11:45
بازداشت باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در کردستان
فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی سردار علی آزادی از بازداشت سارقان و کشف سه دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه خودروی سواری که به صورت غیر معمولی در حال حرکت بود، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه آرندان با استفاده از شیوه‌های پلیسی در دو عملیات پلیسی هر دو خودرو را متوقف و متهمان را بازداشت کرده و در بررسی به‌عمل آمده مشخص شده که خودروها مسروقه بوده و متهمان دارای سابقه سرقت هستند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت خودروها اعتراف کردند، گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۸ نایسر نیز در یک عملیات پلیسی یک نفر سارق دارای سابقه سرقت را شناسایی و در مخفیگاه خود بازداشت و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز در مخفیگاهش کشف شد.

وی با با اشاره به شناسایی مال‌باختگان و تحویل متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی، از شهروندان خواست با رعایت هشدارهای انتظامی، استفاده از تجهیزات بازدارنده و پرهیز از پارک وسایل نقلیه خود در معابر فاقد روشنایی در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوکی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

بازداشت سارق اماکن خصوصی در سنندج

آزادی همچنین با اشاره به وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان سنندج، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت، خاطر نشان کرد: ماموران کلانتری ۱۸ نایسر با انجام اقدامات پلیسی یک نفر سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی را در این ارتباط شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

وی ابراز داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان و فروش آنها به تعداد ۳ نفر از خریداران اموال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به بازداشت ۳ نفر از خریداران اموال سرقتی در این خصوص و کشف مقداری اموال مسروقه اعلام کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

بازداشت سارق حرفه‌ای سابقه‌دار در قروه

وی همچنین با اشاره به قوع چند فقره سرقت منزل و سرقت اموال ساختمان‌های نیمه کاره در سطح حوزه استحفاظی قروه تلاش در جهت دستگیری سارق و کشف اموال سرقتی در دستور کار پلیس قرار گرفت، ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی قروه پس از انجام اقدامات تخصصی سارق را که فردی سابقه‌دار بود، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: این سارق سابقه‌دار در بازجویی‌های فنی و پلیسی صورت گرفته به ۵ فقره سرقت اعتراف کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیری اموال سرقتی کشف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری سارقان مغازه در بانه  

وی در ادامه از بازداشت ۲ سارق حرفه‌ای مغازه و کشف اموال مسروقه در بانه خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت مغازه در  شهرستان بانه، ماموران پلیس آگاهی  شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

آزادی عنوان کرد: ماموران با انجام تحقیقات محسوس و نامحسوس، ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و بازداشت کرده و پس از تشکیل پرونده به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: همچنین اموال مسروقه به ارزش ۵ میلیارد ریال از محل اختفاء آنان کشف و طی صورتجلسه به مالباختگان تحویل داده شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان کردستان اولویت انتظامی را مقابله با سرقت ذکر کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه جرائم، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده تا همکارانمان ورود کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10632
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.