حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بازاریان و اصناف بازوان توانمند و قدرتمند اقتصاد مقاومتی هستند

  • کد خبر : 23410
  • 04 آذر 1402 - 11:37
بازاریان و اصناف بازوان توانمند و قدرتمند اقتصاد مقاومتی هستند
 فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بازاریان و اصناف بازوان توانمند و قدرتمند اقتصاد مقاومتی در استان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار امان‌الله گشتاسبی صبح امروز در دیدار با اصناف و بازاریان که در سالن اجتماعات سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد، مشکلات بازاریان را بررسی و با سعه صدر پاسخ‌گوی دغدغه‌های آنان شد.

وی بر ضرورت برگزاری جلسات با تمام اصناف به صورت جداگانه تاکید کرد و افزود: باید به مشکلات هر یک از اصناف به صورت خاص رسیدگی شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به مباحث مطرح‌شده در جلسه گفت: برخی موضوعات و مشکلات بازاریان در سطح استان قابل بررسی و حل‌وفصل بوده که باید با برگزاری  جلسات این دغدغه‌ها برطرف شود و بخشی دیگر را نیز به مرکز کشور انتقال داده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل استان کردستان در حوزه بازار و تجارت باید با جدیت مورد بررسی قرار گیرند، تصریح کرد: کردستانی‌ها، مردمانی نجیب، انقلابی، فهیم و همراه با نظام هستند که برای این انقلاب و اسلام جان خود را فدا کرده‌اند، لذا شایسته والاترین خدمات هستند.

سردار گشتاسبی بیان داشتن: امروز ما در یک جنگ اقتصادی با دشمن به سر می‌بریم و باید با همکاری تمام مسئولین وبا ترسیم راه درست بر تمام مشکلات در این حوزه فایق آییم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر در ادامه خاطر نشان کرد: ما در حوزه اقتصادی باید به انسجام لازم برسیم تا بتوانیم در این حوزه کارهای شایسته را به سرانجام برسانیم.

وی گفت:استان کردستان از استان‌های بسیار ارزشمند و ثروتمند در مقایسه با بسیاری دیگر از استان‌های دیگر است بهمین خاطرباید نسبت به شکوفایی این استان تلاش ویژه صورت پذیرد.

استان کردستان در شاخص رشد اقتصادی رشد چشمگیر داشته است

در ادامه کاوه مسئول بسیج اصناف شهرستان سنندج اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر قوانین اسلامی شکل گرفته است باید در ادامه راه با کلید واژه‌های اسلامی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کلید واژه درانقلاب اسلامی مبارزه با استکباراست افزود: آنچه مایه محرومیت در این استان شد ضعف اقتصادی است که همین ضعف خود عواملی دارد که باید با توجه به همین عوامل به طرف پیشرفت و راه حل رفت .

کاوه گفت: بی انگیزگی و بی‌میلی  در پیگیری مشکلات از عوامل تاثیرگذاری است که می‌تواند در امنیت اقتصادی استان تاثیربسزایی داشته باشد.

کاوه با اشاره به اینکه استان کردستان در شاخص رشد اقتصادی خوشبختانه رشد بسیار خوبی داشته است افزود: باید در این راستا اقدامات خوبی انجام شود تا در رفع موانع بتوانیم به شکل بهتر ورود کنیم.

مسئول بسیج اصناف استان در ادامه خاطر نشان کرد: دو هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که بخاطر اعطای تسهیلات نتوانسته فعالیت داشته باشد که با دادن این تسهیلات بسیاری از این واحدها فعال می‌شود و همین امر باعث رفع معضل بیکاری در استان خواهد شد.

کاوه اظهار داشت: همه مسئولین با حضور خود به عنوان فرماندهی واحد باید در رشد اقتصادی استان برای حل مشکلات اقتصادی وارد عمل شوند تا بتوانیم سنگهای پیش‌پای ضعف اقتصادی استان را برداریم.

برگرداندن صد واحد تولیدی راکت را به چرخه کار

در ادامه این مراسم علی نوری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان عنوان داشت: استان کردستان بسیارغنی اما محروم از فکر اقتصادی است که در واقع بخاطر میراث کار نکردن‌های گذشته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان عنوان داشت: استان کردستان با دار بودن بیش از نیمی از معادن طلای کشور، و کسب رتبه سوم در ذخایر سنگ آهن و کسب رتبه اول در بخش تولید گندم و محصولات باغی یکی از استان های پر ظرفیت برای پیشرفت اقتصادی است.

نوری با اشاره به اینکه ما در مسیر اصلی کوریدور غرب کشور قرار گرفته‌ایم افزود: توجه به پتانسیل‌های خوب در این استان می تواند ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار باشد.

وی گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌های مناسب تمام پتانسیل‌های ارزشمند در استان شناسایی و جهت بهره‌برداری مناسب جهت پیشرفت این استان تلاش شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به اینکه ما توانستیم صد واحد تولیدی راکت را به چرخه کار برگردانیم خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های اصلی مرز باشماق تملک ارضی بود که مهمترین اقدام ما در این امر تفکیک همین اراضی بود که با موفقیت به سرانجام رسید.

 

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23410
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.