حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بارش ‌باران در محورهای استان کردستان/ جاده‌ها لغزنده است

  • کد خبر : 24748
  • 22 آذر 1402 - 12:47
بارش ‌باران در محورهای استان کردستان/ جاده‌ها لغزنده است
بارش باران پائیزی تمام جاده‌های استان کردستان را لغزنده کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در محورهای استان که از بامداد امروز آغاز و تاکنون ادامه دارد و موجب کندی رفت و آمد در بسیاری از محورهای مواصلاتی استان شده است.

سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس‌راه استان کردستان در این‌باره در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جاده‌ها در پی بارش‌های شبانه‌روز گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر محورها شاهد بارندگی و لغزندگی جاده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کدام از محورها مسدود نیست و تردد در حال انجام است، گفت: رانندگان عبوری از گردنه‌ها در مسیر سنندج – مریوان، سنندج – کامیاران،  سقز – مریوان و اورامان با مه غلیظ روبه‌رو هستند، بنابراین باید رانندگان رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس راه استان کردستان بر ضرورت پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی تأکید کرد و افزود: رانندگان با توجه به بارش‌ها، رعایت کمربند ایمنی و به همراه داشتن زنجیرچرخ در حین سفر را اولویت قرار داده و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند تا خدایی نکرده شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

گوهری در پاسخ به این سؤال که آیا در شبانه‌روز گذشته مورد تصادفی در سطح جاده‌های استان در پی بارش‌ها رخ داده است، عنوان کرد: خیر، خوشبختانه هیچ گونه تصادف جرحی و فوتی صورت نگرفته است.

ادامه بارش‌ها تا فردا در کردستان/دید افقی به کمتر از ۲۰۰ متر رسید

رحیم صدیقی در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی، از ادامه بارش‌ها تا بعد از ظهر روز پنجشنبه این هفته در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل بارش برف و باران که از بامداد امروز آغاز شده، ترددها به ویژه در گردنه‌های استان کندتر از شرایط معمول صورت می‌گیرد و رانندگان به دلیل کاهش سطح دید افقی باید بیشتر احتیاط کنند.

وی با اشاره به اینکه دید افقی به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده است، گفت: هم‌اکنون شاهد بارندگی و مه آلود بودن در جاده‌های استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان درباره میزان بارش‌ها توضیح داد: تا روز پنجشنبه شاهد بارندگی خواهیم بود، اما عمده بارش‌ها در نقاط غرب و جنوب استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، غرب سنندج و سقز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در روزهای جمعه و شنبه وضعیت جوی پایدار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همزمان با خروج این سامانه بارش، میزان دمای هوا ۶ درجه کاهش و به زیر ۲ درجه منفی و یخبندان شبانه و صبحگاهی رخ خواهد داد.

صدیقی افزود: در شبانه‌روز گذشته بابارشانی با دمای ۰٫۷ درجه و سلین با ۱۵٫۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان را به خود اختصاص دادند. دمای سنندج نیز امروز بین  ۲ تا ۸ درجه و فردا ۱- تا ۱۲ درجه در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24748
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.