حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
یادداشت؛

باخت بزرگ ربع پهلوی در سفر به سرزمین‌های اشغالی

  • کد خبر : 9313
  • 30 فروردین 1402 - 8:37
باخت بزرگ ربع پهلوی در سفر به سرزمین‌های اشغالی
نبود شعور سیاسی ربع پهلوی او را به جایی رسانده است که دست به دامان رژیم رو به نابودی صهیونیستی شده و در چنین شرایطی رسانه های معاند نیز به مجیزگویی آن پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمدرضا پهلوی که از او به عنوان عروسک خیمه‌شب بازی یا puppet غرب یاد میشود، همواره در جهت منافع غرب، به ویژه آمریکا و انگلیس گام برمیداشت و اکنون نیز فرزند او، نعل به نعل جا بر پای پدر خویش می‌گذارد.

اسرائیل در طول حیات منحوس خود، همواره یک استراتژی آشکار را دنبال می‌کرد و آن اتحاد با یک یا چند قدرت بزرگ در فراسوی مرزهای خود برای مقابله با اعراب بود.

در زمانی که نزاع میان اعراب و اسرائیل در اوج خود قرار داشت، این نقش را شاه ایران برای اسراییل بازی می‌کرد اما با خلع شاه و قدرت و ظهور انقلاب اسلامی، کشور هندوستان عهده‌دار این نقش برای اسرائیل شد.

از نظر روابط بین‌الملل، هر کشوری برای اینکه نسبت به همسایگان خود هژمونی پیدا کند، میبایست قدرت همتایی در آن منطقه نداشته باشد؛ از آنجایی که هیچ‌کدام از همسایگان اسراییل غاصب، چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ سیاسی و اقتصادی نمی‌توانند از عهده‌ی اسرائیل برآیند، اسراییل ایران را جدی‌ترین رقیب خود برای ایجاد هژمونی در خاورمیانه میداند؛ از این رو همواره سعی دارد تا ایران را چه از منظر نظامی و چه از منظر سیاسی و اقتصادی در تنگنا قرار دهد.

می‌توان سرکشی‌های الهام علی اُف در جمهوری آذربایجان و یا تلاش‌های اقلیم کردستان برای همه‌پرسی استقلال در سال ۲۰۱۷ را نیز در همین زمینه نگریست.

ایجاد روابط با چند کشور مرتجع عربی در سال‌های اخیر نیز به همین منوال قابل تفسیر است.

اکنون نیز اسرائیل و رسانه‌های معاندی همچون ایران اینترنشنال سعی دارند تا با استفاده تبلیغاتی از سفر فرزند شاه مخلوع به سرزمین‌های اشغالی، از نظر خود ایران را از لحاظ سیاسی در تنگنا قرار دهند.

این رسانه ها هدف دیگری که دنبال می‌کنند، مشروعیت خریدن برای کشور جعلی اسراییل است.

اینترنشنال سعی دارد تا فرزند شاه مخلوع را نماینده مردم ایران جلوه دهد و به همین ترتیب مردم ایران را دوستدار صهیونیسم معرفی کند؛ البته پوشیده نیست که چند روز قبل و در روز قدس مردم ایران پیام خود را به طور واضح به گوش جهانیان رساندند.

همچنین، از سوی دیگر، دولت نتانیاهو دچار مشکلات داخلی فراوانی است و امکان سقوط دولت او در روزهای آتی بسیار بالاست و نتانیاهو سعی دارد با توسل به یکی از عوامل اپوزسیون ایران، منتقدان داخلی خود را ساکت کرده و به خیال خود شاید کمی از زیر فشارهای داخلی خلاص شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9313
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.