حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

بابارشانی بیجار میزبان “شاعران علوی” کردستانی

  • کد خبر : 9291
  • 29 فروردین 1402 - 13:23
بابارشانی بیجار میزبان “شاعران علوی” کردستانی
به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی "شب شعر علوی" با همکاری دفتر امام جمعه شهر بابارشانی دراین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شامگاه روز گذشته و در آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی “شب شعر علوی” با حضور شاعران آیینی کردستانی درمسجد امام حسین(ع) شهر بابارشانی برگزار شد.

سید عبدالرضا خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در این خصوص گفت: صادقانه‌ترین شعر و خالصانه‌ترین نوع آن، شعر آیینی است. شعری که آگاهانه و بعضاً فطری از درون شعر شاعر آیینی می‌جوشد و برمی‌خیزد و در قالب کلماتی آهنگین، موزون و مقفی شکوفا می‌گردد. این نوع شعر آن هنگامی بیشتر خود را می‌نمایاند که روحی لطیف و غنی آن را سروده باشد .

خضری بیان کرد: اینکه امروز در شهرهای کوچک شب شعر آیینی برگزار می‌شود نشان از اهمیت این نوع شعر دارد و باید این محافل ادبی به صورت مستمر تداوم پیدا کند.

در این محفل ادبی که مسئولین شهرستان بیجار و بابارشانی نیز حضور داشتند علی احسان فریدونی، ابوالقاسم معمار، حاج مسعود برزگر، میلاد نوری نیا، ابوالقاسم آقا میری آخرین سروده های ادبی خود را با موضوع امام علی (ع) قرائت کردند و با توجه به همزمانی این محفل با ۲۵ ماه مبارک رمضان حجت الاسلام شمع آبادی به تفسیر آیاتی از قرآن مجید در زمینه اهمیت ماه مبارک رمضان پرداختند.

پیش از برگزاری این محفل با حضور امام جمعه بیجار، امام جمعه بابا رشانی ،رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار، فرمانده سپاه شهرستان بیجارمدیر بنیاد شهید شهرستان، شهردار بابا رشانی ، رئیس حوزه علمیه امام صادق بیجارو جمعی از هنرمندان با حضور در منزل شهید “محسن زینتی فرد” از شهدای پاسدار هوافضا با خانواده این شهید والا مقام دیدارکردند.

پایان بخش این مراسم تجلیل از شاعران ، اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطاری بود که برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9291
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.