حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
نمازگزاران سنندجی هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند؛

اهانت به قرآن توهین به تمام ادیان الهی است

  • کد خبر : 14037
  • 30 تیر 1402 - 13:56
اهانت به قرآن توهین به تمام ادیان الهی است
امام جمعه سنندج گفت: اهانت به قرآن کریم در سوئد، توهین به تمام ادیان الهی است و دولتمردان سوئدی باید بدانند با این کار، خود را نزد جامعه جهانی به ویژه مسلمانان بی‌ارزش کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: کسانی که به قرآن کریم اهانت کردند، از انسانیت، تمدن و آزادی بیان هیچ نمی‌دانند.

 

وی با بیان اینکه قرآن نور است و هیچگاه خاموش نمی‌شود، اهانت به این کتاب مقدس را به شدت محکوم کرد و خواستار اتحاد جامعه اسلامی در برابر دشمنان شد.

 

امام جمعه سنندج، توهین به مقدسات اسلامی را نه آزادی بیان، بلکه بی‌بندو باری دانست و افزود: شرف و کرامت انسانی در گرو احترام به عقاید انسان‌ها به ویژه ۲ میلیارد مسلمان است.

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سفر رییس بنیاد مستضعفان و رییس بنیاد مسکن به کردستان اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان ذکر شده در این سفر نویدهای خوبی برای رفع محرومیت در استان به ویژه شهرستان‌های سروآباد و مریوان دادند.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار کردستان برای توسعه استان، بر ضرورت همت بیشتر دولت برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

 

امام جمعه سنندج در ادامه به حلول ماه محرم اشاره کرد و ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع)، اضافه کرد: این امام همام، متعلق به تمام مسلمانان و نور چشم پیامبر(ص) بوده و محبوب همگان است.

 

گفتنی است نمازگزاران سنندجی امروز پیش از برگزاری خطبه های نماز جمعه در صحن قدیم مسجد جامع سنندج تجمع و اهانت به قرآن کریم را در سوئد برای دومین بار طی چند هفته اخیر، محکوم کردند.

نمازگزاران با تکبیرهای الله‌اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله(ص)، مرگ بر منافق و اسراییل عدوالله، اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم و از دشمنان ابراز انزجار کردند.

 

نمازگزاران از سران و ملت‌های کشورهای اسلامی خواستند با قدرت در برابر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد بایستند تا چنین جسارت‌هایی تکرار نشود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14037
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.