حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
یادداشت؛

اندیشه امام خمینی (ره) یک انقلاب بی‌نظیر فرهنگی را در دنیا رقم زد

  • کد خبر : 11691
  • 11 خرداد 1402 - 8:59
اندیشه امام خمینی (ره) یک انقلاب بی‌نظیر فرهنگی را در دنیا رقم زد
حضرت امام خمینی (ره) نقش بی بدیلی در برپایی ،مدیریت و هدایت انقلاب و حکومت اسلامی داشتند و برخورداری از ویژگی هایی همچون اخلاص، ساده زیستی، عدالت ورزی و اندیشه دینی، باعث جاودانه شدن نام ایشان در تاریخ شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،در يک تعريف کلي با اشاره به پایه هایی نهضت انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی مساوي است با تحول، تغيير، دگرگوني و عوض شدن.

امام خمینی(ره) از کم‌نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشا تحولات عظیمی در ایران و جهان شد زیرا امام هیچ یک از ایدئولوژی های شرق و غرب را نپذیرفت و ایدئولوژی نوین خود که مبتنی بر دین مبین اسلام بود را مطرح ساخت و توانست دنیای شرق و غرب را به شکست کشاند.

امام خمینی (ره) تجربه بیش از یک قرن شکست و ناکامی مسلمانان در مقابله با جهانخوران را به خوبی تحلیل و تبیین کرد و توانست در این را با بهره گیری از خرد اسلامی و دانش انقلابی خود آغازگر انقلاب و نهضتی اسلامی باشد.

امام راحل یک شخصیت چند بُعدی است، در واقع امام راحل الگو و اسوه عصر حاضر و شعاعی از اسوه حسنه پیامبر مکرم اسلام(ص) بود که قرآن به عنوان الگوی برتر معرفی کرده است.

آرمان ها و دیدگاه های ارزشمندی كه امام خمینی(ره) به دنبال تحقق آن بود از اهمیت شایانی برخوردار است و امروزه همگان به این دیدگاه های ناب نیاز مبرمی دارند تا امید هر جه بیشتر در نزد اقشار مختلف مردم احیا شود.

انقلاب اسلامی ايران بحق با تمام انقلاب‌های دنيا فرق دارد  چرا که این انقلاب به لحاظ ريشه‌های دينی و فرهنگی از جايگاه رفيعی برخوردار بوده و روز به روز بر اين جايگاه و اهميت افزوده می‌شود و مردم قدرشناس ايران اسلامی پس از سالها از پيروزی انقلاب و عليرغم  تمام مشكلات و توطئه‌های دشمنان اسلام همچنان بر عهد خود با امام (ره) پابر جا هستند و برا‌ی پيشرفت و بالندگی ايران اسلامی حول محور ولايت مجاهدت می‌كند.

امام(ره) كشور ما را آزاد كرد و یکه و تنها فریاد آزادی خواهی را در ۱۵ خرداد سر داد و این فریاد پس از ۱۵ سال در سال ۵۷ به پیروزی رسید و به برکت انقلاب عزیز اسلامی امروز کشور ایران  ماهواره به فضا می فرستد، موشک های امروز ایران اسلامی لرزه به اندام دشمنان افکنده، این دشمنان جایگاه ایران را می دانند و به همین دلیل جرات حمله به این کشور را ندارند، این خود باوری را مدیون حرکت امام(ره) هستیم.

امام خمینی (ره) یک شخصیت عظیم بود و با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ثابت کرد که هر ملتی می‌تواند و قادر است که بر دشمنانش پیروز شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11691
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.