حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان:

انتخابات یک وظیفه شرعی، قرآنی و حدیثی است

  • کد خبر : 29055
  • 02 اسفند 1402 - 10:32
انتخابات یک وظیفه شرعی، قرآنی و حدیثی است
یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان گفت: در یک نظام مردم سالاری، قرآن کریم این وظیفه شرعی را بر عهده خود مردم نهاده است، شایسته سالاری و مردم سالاری از ارکان مهم اشاره شده در کتاب مقدس مسلمانان و اصل اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر هشت سال یکبار برگزار می شود و ۱۱ اسفند امسال ششمین دوره این انتخابات همزمان با سراسر کشور در کردستان هم برگزار می شود. در این دوره از انتخابات چهار نفر از کاندیداهای کردستانی تایید صلاحیت شده اند و از این تعداد ۲ نفر با رای مردم راهی مجلس خبرگان خواهند شد از این تعداد سه نفر از روحانیون اهل سنت و یک نفر هم اهل تشیع است.

ماموستا فایق رستمی، ماموستا اقبال بهمنی، ماموستا محمود ابن الخیاط، حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی نسب، چهار نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرنگان رهبری در این استان هستند.

ماموستا فائق رستمی فرزند عبدالقادر از خانواده مذهبی در روستای برده‌رشه مریوان در سال ۱۳۲۷ متولد شد. از سن ده سالگی به علوم دینی بسیار علاقه داشت و به توصیه و وصیت پدر، خود را وقف راه خدا و رسول و شریعت مقدس اسلام کرد. در سال ۱۳۴۰ پا به عرصه تحصیل در حجره روستایی برده رشه نهاد و در خدمت عالم ربانی و با تقوی و متخلق به اخلاق رسول الله و با ادب و حیا مرحوم جناب ماموستا ملا محمد قرآن را ختم کرد.

این روحانی اهل سنت نزد ماموستا سعید سعدآباد(رهنمون) و ماموستا محمد افراز تحصیل کرده و چهل سال سابقه تدریس و از سال ۱۳۷۶سابقه سخنرانی در مدرسه امام شافعی مستقر در مرکز بزرگ اسلامی مریوان پیرامون مسائل نکاح، طلاق و خانواده را در کارنامه خود دارد.

تألیف کتب توضیح المسائل بالآیات و الاحادیث و فضیلت مکه و مدینه منوره و مسائل حج، دارای تخصص در ادبیات عرب و منطق و کلام و اجازه اجتهاد از ماموستا علی خالدی و ماموستا محمد امین عالی از دیگر سوابق علمی ماموستا رستمی است.

ماموستا رستمی مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی همچون امام جمعه موقت مریوان، رئیس مجمع بسیج شهرستان مریوان، عضو اصلی شورای حل اختلاف در زمینه حصرالوراثة در کارنامه خود داشته و اکنون نماینده کردستان در دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و امام جمعه فعلی سنندج است.

ماموستا قایق رستمی، یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: مسئله انتخابات، وظیفه‌ای شرعی، قرآنی و حدیثی است، شرکت آحاد مردم در انتخابات پیش‌رو، می‌تواند در تقویت دولت، توسعه و آبادانی ایران نقش بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات پیام مهمی را برای جهانیان تداعی خواهد نمود، اینکه در ملتی مردم با اتحاد و همبستگی، همگی در روز ۱۱ اسفندماه به پای صندوق‌های رأی رفته و پیام اتحاد را به گوش جهانیان می‌رسانند.

وی در ادامه اضافه کرد: در یک نظام مردم سالاری، قرآن کریم این وظیفه شرعی را بر عهده خود مردم نهاده است، شایسته سالاری و مردم سالاری از ارکان مهم اشاره شده در کتاب مقدس مسلمانان و اصل اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رستمی در ادامه گفت: مسئله انتخابات اصلح نماینده و انتخابات، بوسیله مردم باعث تحقق عملی و اراده آحاد مردم از ارکان اصلی نظام می‌باشد، انتخابات از لحاظ حقوق سیاسی، ملی، مدنی، توسعه و عمران برای مردم و ملت بسیار مهم و حیاتی خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: صرفاً هدف از کاندید شدن و رفتن به مجلس این نیست که فقط در جهت دستیابی به کرسی باشد، آرمان و هدف از برگزاری انتخابات، بیان نمودن حقیقتی بزرگ قرآنی است.

ماموستا رستمی تأکید داشت: نماینده به مسائلی ورود پیدا می‌کند و به دشمن این پیام را می‌رساند که اجازه دخالت در امور داخلی را نخواهد داد و نمی‌تواند در اراده عظیم مردم کوچکترین رخنه‌ای ایجاد کند.

امام جمعه شهرستان سنندج عنوان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران اداره امور مملکت باید با رأی قاطع مردم صورت گیرد، در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به وضوح نمایان شد که حضور مردم در عرصه انتخابات، حمایت و پشتیبانی ناگسستنی برای توسعه عمران و آبادانی نظام اسلامی رقم خورده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به مسئله مشورت اشاره کردند و می فرمایند: در کارهایتان با یکدیگر مشورت کنید، تأکید خداوند در قرآن بر موضوع مشورت، شورا را به عنوان یک قانون کلی و عامه بشری معرفی نموده است، این وظیفه مهم بر دوش عموم مردم گذاشته شده تا نماینده اصلح و با رأی مردم مشخص شده و به مجلس راه یابد.

رستمی همچنین بیان داشت: نماینده نیز در برابر رأی مردم نیز مسئول و پاسخگوست، وی باید خود را به مردم اثبات کند، مردم در قبال اینکه به نماینده منتخب خود رأی می‌دهند انتظاراتی دارند و می‌خواهند برآورده شود.

وی در پایان گفت: در همین راستا باید اشخاص صالح، صادق، امانت‌دار غمخوار مردم، درستکار، آگاه به درد و رنج مردم و محرومین و مورد اعتماد و دلسوز مردم بر کرسی مجلس بشینند، و محافظ خون شهدا و همسو با نظام باشند.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29055
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.