حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 19987
  • 02 آبان 1402 - 11:47
انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس استثنایی کردستان برگزار می‌شود
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس استثنایی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی با تأکید بر اهمیت اصل دانش‌آموز محوری و مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری، اظهار داشت: بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی روز چهارشنبه دهم آبان ماه جاری در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

 

وی به اهمیت حضور گروه‌های مختلف معلولیت در ترکیب شورای دانش‌آموزی مدرسه اشاره کرد و افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار می‌شود.

 

محمدی تاکید کرد: امسال انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی پیشران تحقق ایران قوی» به صورت حضوری در مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.

 

وی به ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس استثنایی اشاره کرد و بیان داشت: ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس استثنایی دارای جمعیت تا ۵۰ نفر دانش‌آموز ۳ نفر، از ۵۰ تا ۱۰۰ نفر دانش‌آموز ۵ نفر و از ۱۰۰ نفر به بالا ۷ نفر به عنوان اعضای اصلی و۲ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمامی دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند داوطلب عضویت در شوراهای مدرسه شوند، عنوان کرد: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در عرصه انتخاباتی، نشانگر توانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش‌آموزان است.

 

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش‌آموزان برای حضور مؤثر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه از اهداف برگزاری این انتخابات است.

 

محمدی به اهمیت شورای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در حقیقت شورای دانش‌آموزی یک سرمایه و پتانسیل بزرگ در مدرسه است که بسترهای لازم را برای ورود دانش‌آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

 

وی به اهداف مهم شورای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: توسعه و بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، کسب مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی و اجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان و مسئولان مدرسه از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی مصداق عینی کارکرد جامعه پذیری آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس را فراهم می‌کند و مسئولیت پذیری و فعالیت گروهی را بین دانش‌آموزان تقویت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19987
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.