حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
استاندار کردستان:

امکانات ملی و استانی برای طرح گردشگری صلوات‌آباد سنندج بکارگیری شود

  • کد خبر : 26393
  • 17 دی 1402 - 11:36
امکانات ملی و استانی برای طرح گردشگری صلوات‌آباد سنندج بکارگیری شود
استاندار کردستان، طرح گردشگری صلوات آباد سنندج را ظرفیتی ویژه برای منطقه غرب کشور دانست و بر لزوم عزم جهادی و بسیج امکانات ملی و استانی برای عملیاتی کردن این پروژه با در نظر گرفتن الزامات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح گردشگری صلوات آباد سنندج اظهار کرد: این پروژه، ظرفیت مهمی برای استان و منطقه غرب کشور در حوزه گردشگری است و باید بدون تاخیر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه مذکور با طراحی جامع و ساماندهی سریع می‌تواند به تنهایی محور توسعه برای استان باشد، افزود: باید طرح شاخص گردشگری در سنندج با مشارکت ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت بدون وقفه، اجرایی شده و کار با سرعت پیش رود.

استاندار کردستان در خصوص اهمیت راه‌های دسترسی به این مجموعه در راستای نیاز شهروندان، توسعه توریستی و گردشگری هم گفت: با رفع موانع و مشکلات موجود، در هفته آتی عملیات احداث این طرح، آغاز شود.

زارعی کوشا یادآور شد: مسیرهای دسترسی نیازمند اعتبارات چند صد میلیاردی است اما با توجه به اهمیت موضوع، با عزم راسخ و با امکانات موجود استان به صورت عملیاتی و با قصد تحقق اجرای این مهم، درصددیم تمهیدات لازم را بیندیشیم.

وی برگزاری نشست‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های ذیربط برای اجرای سریع این طرح را ضروری دانست و اضافه کرد: با انجام تشریفات لازم برای تعیین سرمایه‌گذاران این پروژه بزرگ و معرفی روش‌های ارزیابی طرح های سرمایه گذاری، جذابیت این طرح برای سرمایه گذار تعیین و بر اساس آن بودجه بندی لازم و تأمین مالی و الزامات این طرح به قصد انجام، نه رفع تکلیف، در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان ادامه داد: با بکار بستن تمامی امکانات ملی و استانی با تعامل مجموعه بین بخشی نیز در ۲ بخش عمرانی و اقتصادی، تحقق این امر مستلزم کار جهادی و مشارکتی است.

مطالعات طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج در محدوده سه هزار و ۶۳۰ هکتار، در مقیاس یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی ملی از خرداد ماه جاری با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های دولتی با رویکرد توسعه گردشگری با امکانات و خدمات رفاهی و تفرجگاهی، آغاز و اکنون وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

در این جلسه پیرامون عملیات احداث راه‌های دسترسی به مجتمع گردشگری صلوات آباد، انطباق زیرساخت‌های موجود، بررسی هزینه‌های خاکبرداری، انتقال آب از سد قشلاق به این مجموعه، راه‌های دسترسی روستایی، مزارع و محلی، طرح‌ریزی کالبدی( پهنه بندی و لکه‌گذاری محدوده‌های سایت) و تامین خواسته‌های استان از لحاظ گردشگری با توجه به جاذبه‌های طبیعی این منطقه، مواردی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26393
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.