حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

امام جمعه سنندج حادثه تروریستی راسک را محکوم کرد

  • کد خبر : 25508
  • 01 دی 1402 - 16:09
امام جمعه سنندج حادثه تروریستی راسک را محکوم کرد
امام جمعه سنندج حادثه تروریستی راسک و شهادت ۱۱ پرسنل نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع سنندج، به شهادت ۱۱ پرسنل نیروی انتظامی در منطقه راسک سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، آن برخلاف مبانی دینی و انسانی دانست.

وی در ادامه با تبریک سالروز فرارسیدن تاسیس ثبت‌احوال، هفته حمل و نقل و سوادآموزی، اظهار کرد: ثبت‌احوال هویت یک ملت را نشان می‌دهد و کارکنان این‌ مجموعه از بدو تولد تا زمان مرگ با تک تک افراد جامعه ارتباط دارند.

وی از حمل و نقل نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه نام برد و گفت: اگر حمل و نقل پویا و مناسب وجود نداشته باشد اقتصاد فلج می‌شود.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در ابعاد مختلف زمینه‌ساز رشد اقتصاد و پویایی صنعت گردشگری در استان می‌شود که خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است.

امام جمعه سنندج عمل به وعده را از ویژگی‌های مهم برای مسوولان در نظام اسلامی دانست و گفت: مسوولان وقتی وعده‌ای به مردم می‌دهند، به عهد خود وفا کنند و با کمال عزت و احترام با مردم رفتار کنند.

ماموستا رستمی توسعه اقتصادی و عمران کشور با استفاده از ظرفیت جوانان را ضروری خواند و گفت: باید با آینده‌نگری و با همکاری یکدیگر دنبال حل مشکلات جامعه باشیم.

وی اذعان کرد: دولت و همه مسوولان باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها ضمن مقابله جدی با مواد مخدر و اعتیاد زمینه بهبودی معتادین را فراهم و برای رفع مشکلات این معضل اجتماعی چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه سنندج به اهمیت علم و علم‌آموزی هم گریزی زد و گفت: علم و علم آموزی از دستورات دین اسلام است و خداوند تبارک و تعالی جایگاه ویژه‌ای را برای علما در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد:‌ همه باید در راستای ریشه‌کنی کامل بیسوادآموزی و ارتقای سطح علمی جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه سنندج در بخش اولیه خطبه‌ها به سیره، روش و سبک زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت پیامبر اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت الگوگیری از سیره انبیا و اولیای الهی، افزود: رسول اکرم(ص مهربانترین، دلسوزترین انسان نسبت به امت اسلام بودند و الگوگیری از سیره پیامبر از سوی مسوولان موجب تحقق عدالت اجتماعی و رضایتمندی جامعه می‌شود.

به گفته وی، ایمان و عمل صالح، تقوا و الگوبرداری از سیره پاک رسول‌الله و اهل‌بیت(ع) سه بازوی نیرومند است که انسان را به پروردگار نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر تمام تاریخ بشریت را نگاه کنیم کسی را به مهربانی، صداقت و فروتنی رسول خدا پیدا نخواهیم کرد، افزود: اگر مسلمانان به معنای واقعی کلمه از دستورات خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) پیروی کنند در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25508
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.