حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

اقدامات خصمانه و ظالمانه آمریکا نشان از کانون و محور شرارت بودن و خوی استکباری آن است

  • کد خبر : 12867
  • 06 تیر 1402 - 10:17
اقدامات خصمانه و ظالمانه آمریکا نشان از کانون و محور شرارت بودن و خوی استکباری آن است
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: صرف نظر از جنایات های آمریکا در سایر کشورها، تاریخ معاصرکشور ما سندی گویا از اقدامات خصمانه و ظالمانه آمریکاست که نشان ازکانون و محور شرارت بودن وخوی استکباری این کشور در جهان دارد.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کودتودی اظهارداشت: کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲؛ این شرارت را سرآغاز تسلط آمریکای مستکبر بر ایران و دخالت در امور کشورمان باید دانست که توسط طراحان انگلیسی و آمریکای برای براندازی دولت مصدق و جایگزین کردن یک حکومت کاملاً وابسته، با اختصاص بودجه‌ای هنگفت به تحقق پیوست و شاهِ از بیمِ اعتراضات گریخته به ایتالیا را به کشور بازگرداند و اینگونه بود که سلطه همه‌جانبه آمریکا بر این کشور آغاز شد.

وی افزود: تأسیس سازمان مخوف ساواک؛ شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲؛ حضور ۳۵هزار مستشار آمریکایی در ایران که از ایران حقوق می¬گرفتند و در کلیه امور کشاورزی و صنعت و…. ایران دخالت داشتند؛ مشارکت مستقیم در جنایت خونین ۱۷ شهریور؛ طراحی برقراری حکومت نظامی در ایران برای سرکوب انقلاب اسلامی و بسیاری دیگر، از اقدامات آمریکا علیه ملت ایران بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به کل سفارت آمریکا مرکز طرح‌های استعماری و فتنه علیه مبارزان بود، گفت: تحمیل لایحه اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی، قبول این درخواست به مفهوم از بین رفتن صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های ایران به جرائم اتباع آمریکایی در کشور بود که به ‌صورت لایحه‌ای توسط نخست‌وزیر وقت در مهرماه سال ۱۳۴۳ به مجلس ارائه شد و به تصویب رسید.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) این لایحه شرم‌آور را که از شدت قباحت میل به مخفی شدنش بود، افشا نموده و آن را سند بردگی ملت ایران دانستند. این اقدام آن¬قدر شرم¬آور بود که حتی استاد دانشگاه آمریکا این قانون سنگین را به‌عنوان نشانه فاحش امپریالیسم تفسیر کرد.

زندیان با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی هم خوی استکباری آمریکا برای جمهوری اسلامی خاموش نشد، اظهارکرد: تبدیل سفارت به لانه جاسوسی، هجوم نظامی و واقعه طبس، کودتای نوژه در تیر ماه سال ۱۳۵۹، مصادره اموال ایران، حمایت از تجزیه طلبی و تروریسم و حمایت از گروهک‌های تروریستی به ویژه در مرزهای ایران، تحریک صدام برای حمله به ایران و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از او در طول هشت سال جنگ تحمیلی از جمله تأمین سلاح‌های شیمیایی، حمله به سکوهای نفتی ایران در سال ۱۳۶۶، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و تهدید مستمر ملت به حمله نظامی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت یران با اختصاص بودجه برای براندازی جمهوری اسلامی، حمایت از هرگونه فتنه و اغتشاش، ساخت فیلم-های ضد ایرانی و ضد اسلامی در جهت ایجاد اسلام هراسی و ایران هراسی، راه اندازی رادیو فردا، رادیو زمانه و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی تنها بخشی از این دشمنی ها است.

وی افزود: مقابله با دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری هسته‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸، فشار بر اتحادیه اروپا و ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با ایران در سال ۱۳۷۵ و دیگر فشارهای اقتصادی و اقدامات تحریمی علیه نظام جمهوری اسلامی از جمله تحریم دارویی بیماران خاص در اردیبهشت ۱۳۹۷ که در نتیجه بیش از ۱۰۰۰ بیمار دچار مرگ تدریجی شدند و همچنین بد عهدی در برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه، تنها بخشی از پرونده سنگین جنایات و ظلم های آمریکا بر ملت مسلمان ایران قبل و بعد از انقلاب است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12867
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.