حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
استاندار کردستان در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا:

اقتصاد، اشتغال و درآمد قطعه مغفول مانده پازل توسعه روستاها؛ تولید کننده برای تولید باید حمایت شود

  • کد خبر : 1498
  • 16 مهر 1401 - 7:37
اقتصاد، اشتغال و درآمد قطعه مغفول مانده پازل توسعه روستاها؛ تولید کننده برای تولید باید حمایت شود
استاندار کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان در روستاها گفت: اقتصاد، اشتغال و درآمد به عنوان قطعه ای مغفول مانده از پازل توسعه روستاها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا در روستای صلوات‌آباد سنندج با تبریک ماه ربیع و روز ملی روستا، اظهار کرد: همه ما بر سر سفره و خوان بزرگ روستائیان قرار داریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم رویکرد نسبت به روستاها رویکرد و نگاه جامعه‌محور است افزود: در طول عمر انقلاب اسلامی، خدمات بسیار فراوانی به روستاها ارائه شده است و چهره امروز روستاهای ما با چهره شهرهای فبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اقتصاد، اشتغال و درآمد به عنوان قطعه‌ای از پازل توسعه و خدمات در دوره‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته خاطر نشان کرد: توسعه روستاها، پیش از امکانات رفاهی، نیازمند درآمد برای باقی ماندن مردم در روستاست که در دولت سیزدهم بر این مهم تاکید شده و مورد توجه قرار گرفته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مردم روستا به حق شایسته زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی هستند، ادامه داد: در شورای برنامه‌ریزی و اشتعال استان نیز تاکید شده و تاکید می‌شود باید بیش از این از ظرفیت‌های روستایی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در این نمایشگاه موضوع توجه به اقتصاد مورد توجه قرار گرفته یادآوری کرد: کردستان در کشاورزی جزو استان‌های اول است اما برای افزایش تولید و خلق ثروت راه نرفته زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی می‌تواند این موضوع را پوشش دهد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه برای گذر از بن‌بست‌های گذشته نگاه جامع به روستاها لازم است افزود: تولید کننده برای تولید باید حمایت شود و سرمایه داشته باشد و بازار به تناسب جهت استفاده از شرایط امروزی ایجاد شود.

وی همچنین نگاه دانش‌بنبان به تولید را ضروری خواند و گفت: همه تولیدات با تکیه بر دانش‌بنیان افزایش چندبرابری خواهد داشت که در کردستان شروع شده و باید قوت بگیرد.

به گفته استاندار کردستان صلوات‌آباد برای همه ما یک روستای خاطره‌انگیز است و بزرگانی در این روستا بوده‌اند که ماموستا سید علی‌اصغر کردستانی یکی از مفاخر کردستان در مداحی و موسیقی از این خطه است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1498
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.