حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار:

افشاگری امام خمینی(ره) در مورد کاپیتولاسیون تاریخ ایران را تغییر داد

  • کد خبر : 20138
  • 04 آبان 1402 - 14:31
افشاگری امام خمینی(ره) در مورد کاپیتولاسیون تاریخ ایران را تغییر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار گفت: سخنرانی تاریخی و افشاگری مهم حضرت امام خمینی(ره) در خصوص قرارداد سراسر خیانت پهلوی در حق ملت مظلوم ایران (کاپیتولاسیون)، تاریخ ایران را تغییر داد.

حسین رجب‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: بعد از تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط شاه، در چهارم مهرماه ۱۳۴۲، امام خمینی(ره) تصمیم گرفتند حقایق را برای مردم بازگو کنند و آنها را از فاجعه بزرگی که به دست رژیم خیانت کار به وقوع پیوسته آگاه سازند.

وی افزود: این قرارداد قرار بود بصورت یک سند مخفی و بدون اطلاع عموم به اجرا درآید، درواقع خیانتی به انسانیت همه ایرانیان بود که توسط سرباز امام زمان(عج) افشاگری شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار با اشاره به ایراد سخنانی کوبنده و تاریخی توسط امام خمینی(ره) در مورد ماهیت کاپیتولاسیون، اظهار کرد: از نظر معمارکبیر انقلاب، تصویب این لایحه ننگین باید مورد اعتراض قرار میگرفت و ایشان مصونیت قضایی اتباع امریکا در ایران را شدیدا مورد نقد قرار دادند.

رجب‌پور با توضیح اینکه شاه با غرور همیشگی و به تصور اینکه کشتارها و بازداشت‌ها و محاکمه‌ها، نیروی مقاومت عمده را از سر راه برداشته است، تحت فشار امریکا، در انجام اصلاحات دیکته شده کاخ سفید مصمم بود، گفت: این اصلاحات در نهایت می‌بایست به نفوذ همه جانبه امریکا و حضور مستقیم کارگزاران این کشور در عرصه‌های مختلف اقتصاد و ارتش و ارکان رژیم شاه می‌انجامید و اگر امام خمینی(ره) پرده از این خیانت برنمیداشت، سرنوشت ایران اسلامی نامشخص بود.

وی افزود: احیای رژیم کاپیتولاسیون (مصونیت سیاسی و کنسولی اتباع امریکایی در ایران) در دستور کار رژیم پهلوی قرار گرفت، از این رو برداشتن موانع حقوقی و قانونی برای حضور نیروهای امریکایی در ایران و تضمین امنیت و مطلق‌العنان بودن آنان شرط اولیه بود.

فرمانده سپاه بیجار تشریح کرد: سرکوبی شدید مبارزان و حبس و تبعید آنان و حکومت پلیسی شاه نفس را در سینه‌ها حبس کرده و کسی یارای مخالفت نداشت، در این برهه تاریخ ساز، امام خمینی(ره) بر انجام رسالت دینی خویش مصمم شد و به قیامی دوباره برخاست.

وی ادامه داد: روز چهارم آبان که روز تولد شاه بود و با هزینه‌های گزافی همه ساله جشن‌های فرمایشی برگزار می‌شد، به عنوان روز افشاگری از سوی امام خمینی(ره) انتخاب و خبر آن به وسیله نامه و ارسال پیک‌هایی از سوی آن حضرت به علمای شهرهای مختلف، منتشر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20138
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.