حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

افزون بر سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلارکالا از بازارچه‌های مرزی کردستان وارد کشور شد

  • کد خبر : 11488
  • 07 خرداد 1402 - 8:37
افزون بر سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلارکالا از بازارچه‌های مرزی کردستان وارد کشور شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری از طریق بازارچه‌های موقت مرزی استان سه میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۱۶ دلار کالا وارد کشور شده است.

بختیار خلیقی صبح امروز در گفگتو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار داشت: مردم مرزنشین به وسیله کارت های الکترونیکی مرزنشینی از طریق سه بازارچه‌ موقت مرزی استان شامل سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد مجوز واردات کالا را دارند.

وی با اشاره به واردات سه میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۱۶ دلار کالا از طریق این بازارچه ها طی سال جاری در استان، افزود: میزان تخفیف ریالی سود بازرگانی حاصل از این میزان واردات ۱۹۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان بوده و ۲۸۲ هزار و ۸۵۳ نفر از این سود بهره برده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: کولرگازی، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، کتری و قوری، خردکن، توستر و لوازم آشپزخانه از مهمترین کالاهای وارداتی از طریق این بازارچه ها بوده است.

خلیقی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹آیین نامه فعالیت مرزی شکل گرفت و به صورت نهایی در مجموع سه بازارچه استان به تصویب هیات وزیران رسید، گفت: بازارچه های موقت مرزی شیخان مریوان و مله خورد سروآباد ایجادی است و سیرانبند بانه هم تکمیلی است.

وی بیان کرد: طبق آمار رسمی تعداد کارگزاران بازارچه های موقت مرزی استان که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز بوده و از تسهیلات سود بازرگانی استفاده می کنند، ۹۵ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: میزان واردات کالا در بازارچه های موقت مرزی استان در سال ۱۴۰۱، ۴۴ میلیون دلار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11488
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.