حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل بهزیستی کردستان خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی حق مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی در کردستان

  • کد خبر : 24466
  • 18 آذر 1402 - 9:49
افزایش ۴۰ درصدی حق مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی در کردستان
مدیرکل بهزیستی کردستان از افزایش ۴۰درصدی حق مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حسین رسولی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه دولت سیزدهم حق مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم هم‌اکنون هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان کردستان نداریم و خدمات رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در قالب ۵۴ مأموریت شاخص و بیش از ۱۲۰ طرح و برنامه است که بیش از ۳۰ فعالیت بهزیستی مربوط به حوزه توانبخشی و ارائه خدمات مختلف به جامعه معلولان در این سرفصل است.

مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: توجه به فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از مطالبات جدی کم توان در جامعه از نکات اولویت‌دار بهزیستی کردستان است.

وی از افزایش مشارکت بیشتر معلولان در اجتماع خبر داد و ابراز داشت: با اقدامات انجام گرفته نگاه امروز جامعه به معلولان نسبت به گذشته تغییر کرده و همین مساله موجب شده که این عزیزان مشارکت بیشتری در اجتماع داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کردستان موانع فرهنگی و عدم مناسب‌سازی معابر را از چالش جدی در مسیر حضور جامعه معلولان در اجتماع دانست و گفت: اینها مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رسولی تصریح کرد: مناسب‌سازی محیط برای حضور معلولان در جامعه حق مسلم آنها است و متولیان امر و دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

وی به تعداد معلولان سطح استان اشاره و اعلام کرد: در بهزیستی استان کردستان توفیق خدمت به ۳۲ هزار و ۵۳۵ نفر معلول را داریم، که این جامعه زیرپوشش به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطر نشان کرد: بیش از ۴۷ درصد از معلولان استان کردستان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند توجه ویژه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24466
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.