حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در کردستان

  • کد خبر : 4662
  • 18 دی 1401 - 8:18
افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در کردستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در روستای باقرآباد محور سنندج - دیواندره راه‌اندازی شد و یک پایگاه دیگر هم بزودی در جاده جدید سنندج - مریوان گشایش می یابد.

پیام جلالی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات جاده ای روستای باقرآباد از توابع شهرستان سنندج که ساخت آن یک سال طول کشید، دهه فجر به صورت رسمی گشایش می یابد اما نیروهای هلال احمر اکنون در آن مستقر هستند و به مردم خدمات می‌دهند.

وی افزود: هفته آینده پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت در جاده جدید سنندج – مریوان در محدوده روستای شیخ عطار راه اندازی خواهد شد اما این پایگاه نیز دهه فجر به طور رسمی افتتاح می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه پایگاه شیخ عطار در ساختمانی متعلق به راهداری ایجاد می شود، ادامه داد: پایگاه امداد و نجات جاده ای وینسار قروه نیز دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد و منتظر تعیین پیمانکار برای ساخت آن هستیم.

جلالی با بیان اینکه جاده هایی داریم که قبلا فرعی بوده و اکنون هم فرعی شناخته می شود اما تردد خودرو در آن زیاد است، اضافه کرد: ساخت پایگاه امداد و نجات در محورهایی مانند کامیاران به روانسر، دهگلان به کامیاران و بیجار به زنجان در دست برنامه است.

وی تاکید کرد: برای ساخت پایگاه امداد و نجات، باید زمین به تملک هلال احمر درآید تا این جمعیت نیز اقدام به احداث و تجهیز آن کند، بنابراین در این زمینه کمک خیرین ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به طرح امداد زمستانی اشاره کرد و گفت: در این طرح که از ۲۳ آذر شروع شد و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد، ۱۳۵ نفر – روز از نیروهای امداد و نجات شرکت خواهند داشت.

جلالی یادآور شد: برای اجرای این طرح، ۲۷ دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه وانت کمک دار، ۱۰ دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه خودرو آرگو (همه جا رو) در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آمادگی ۲۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار و پشتیبان برای طرح امداد زمستانی، ادامه داد: سامانه ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش مردم برای درخواست کمک حتی بدون نیاز به سیم کارت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4662
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.