حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

افزایش امکانات روستاها مانع افزایش بافت‌های ناکارآمد شهری می‌شود

  • کد خبر : 3902
  • 21 آذر 1401 - 12:04
افزایش امکانات روستاها مانع افزایش بافت‌های ناکارآمد شهری می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرها گفت: افزایش امکانات و خدمات در روستاها از مهاجرت روستاییان و رشد بی‌رویه بافت‌های ناکارآمد شهری جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، جهانگیر الیاسی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مسکن برنامه هفتم استان کردستان اظهار داشت: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی یکی از معضلاتی است که در شهرها وجود دارد و مشکلات و موانع زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه شهری به وجود می‌آورد.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که می تواند از تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی و مهاجرت به حاشیه شهرها جلوگیری کند، افزایش امکانات و خدمات در روستاها با در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی است که از رشد بی رویه بافت‌های ناکارآمد شهری ناشی از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت مسکن، گفت: برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده مسکن می توان بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را به تامین مصالح ارزان قیمت ساختمانی اختصاص داد.

وی اضافه کرد: صنعتی‌سازی مسکن که تاکنون مغفول مانده از دیگر مواردی است که باید در قانون برنامه هفتم به آن توجه شود است و انتظار می رود صنعتی سازی ساختمان و استفاده از تجربیات در قانون برنامه هفتم گنجانده شود.

الیاسی با اشاره به دایمی کردن بعضی از قوانین بودجه سالانه همچون بحث تهاتر زمین با پیمانکاران به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات برای طرح در لایحه قانون برنامه هفتم، اظهار داشت: بحث تهاتر، پتانسیل خوبی برای متقاعد کردن پیمانکاران حوزه راه و مسکن در راستای عقد قرارداد و ادامه پروژه های در حال انجام است.

وی یادآور شد: تشکیل صندوق ملی بازآفرینی نیز از جمله پیشنهاداتی است که اگر در قانون برنامه هفتم گنجانده شود، پشتوانه خوبی برای عملیاتی کردن طرح‌های باز آفرینی شهری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3902
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.