حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کردستان:

اعطاءپروانه صلاحیت حرفه ای به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل

  • کد خبر : 27299
  • 04 بهمن 1402 - 8:43
اعطاءپروانه صلاحیت حرفه ای به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون طی 14 مرحله به 698 نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پروانه صلاحیت حرفه ای اعطاء گردیده است.

حیدر ایزدی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با با خبرنگار کُردتودی،اظهار داشت:  آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری (Nursing Professional Qualification Test) یکی از مهم ترین آزمون های وزارت بهداشت است که شباهت زیادی به آزمون RN دارد.

وی با بیان اینکه، افرادی که مدرک کارشناسی رشته هایی همچون پرستاری، اتاق عمل و هوشبری را اخذ نموده اند می توانند در این آزمون شرکت کنند، ادامه داد: این  آزمون هر ۶ ماه یک بار (۲ بار در سال) به صورت هماهنگ  کشوری برگزار می شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه، گواهی صلاحیت حرفه‌ای مذکور برای ۵ سال اعتبار دارد، افزود: کسب پروانه صلاحیت حرفه ای، جهت ایفای هرگونه نقش وارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه و مراکز و موسسات بهداشتی، درمانی، آموزشی و توانبخشی دولتی(کشوری و لشکری)، غیر دولتی(خصوصی، تامین اجتماعی و خیریه و….) و مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع، الزامی است.

ایزدی ابراز داشت: از این رو آزمون صلاحیت پرستاری به عنوان یک راه برای سنجش توانایی های شغلی افراد در این رشته در نظر گرفته شده است.

وی  از اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی ۱۴ مرحله خبر داد و خاطر نشان ساخت: شرایط تمدید گواهی صلاحیت حرفه‌ای، کسب ۲۵ امیتاز باز آموزی در سال از سوی دفتر آموزش مداوم وزارت بهداشت و قبولی در آزمون علمی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27299
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.