حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
در دیدار بازاریان با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مطرح شد؛

اصناف و بازاریان پشتیبان همیشگی رهبری و انقلاب اسلامی هستند

  • کد خبر : 16845
  • 22 شهریور 1402 - 17:23
اصناف و بازاریان پشتیبان همیشگی رهبری و انقلاب اسلامی هستند
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بازاریان و اصناف را پشتیبان همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: یکی از کارهای مهمی که در این دولت انجام شد رونق بازارچه‌های مرزی بوده که خوشبختانه امروز بازارچه مرزی هنگه ژال شهرستان بانه بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، قاسم کاوه رئیس بسیج اصناف استان کردستان ظهر امروز در دیدار معتمدین و بازاریان استان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: اصناف و بازاریان از دیرباز یکی از مهم‌ترین اقشاری بودند که با توجه به ماهیت شغلی‌ خود، کارکردهای اقتصادی‌ و اجتماعی پررنگی داشتند و به مثابۀ طبقه‌ای بارز ایفای نقش کردند چرا که این گروه‌ها به عنوان بخشی از ساختار حیات شهری، با تأثیرپذیری از سیاست‌های دولتی و اوضاع جهانی، در جریان حوادث مهم کشور قرار گرفتند.

 

وی گفت: نمونه بارز آن وجود مساجد در داخل بازارها بوده که به نوعی محل هم‌اندیشی و هم‌افزایی جهت حل اختلافات بوده است.

 

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی نیز بازاریان نقش برجسته‌ای داشتند که تقدیم ۴۵ شهید بازاری در استان کردستان نمونه بارزی از آن است.

 

کاوه به بخشی از مشکلات بازاریان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تغییر نحوه محاسبه مالیات از بازاریان، خروج صنوف آلاینده از داخل شهرها به محل مناسب،   ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی مناسب، دادن تسهیلات متناسب با ترخ تورم و ساماندهی مدیریت دستفروشان از جمله مشکلاتی است که امیدواریم با کمک دستگاه‌های ذیربط در راستای حل مشکلات بازاریان برطرف شوند.

 

بازاریان و اصناف استان کردستان همیشه پشتیبان رهبری، نظام و انقلاب بوده و خواهند ماند

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این جلسه، اظهار داشت: بازاریان و اصناف استان کردستان همیشه پشتیبان رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند ماند.

 

وی افزود: مردم این خطه از کشور مردمی نجیب و خداجو هستند و اگر مطالباتی را دارند سعی کرده‌اند که به نحوی آنان را مطرح کنند، هر چند بارها دشمن تلاش کرد تا به واسطه بازاریان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند اما نتوانستند.

 

وی گفت: یکی از کارهای مهمی که در این دولت انجام شد رونق بازارچه‌های مرزی بوده که خوشبختانه امروز بازارچه مرزی هنگه ژال شهرستان بانه بازگشایی شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: رشد ناخالص ملی در دوره‌های گذشته خیلی اُفت داشت و شاهد تورم ۶۶ درصدی بودیم که الان این آمار به ۴۶ درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در دوره گذشته استان کردستان در گرفتن اعتبارات جایگاه دو رقمی را از آن خود نموده بود و هم‌اکنون به رتبه نهم کشوری رسیده است افزود: تلخ‌ترین اتفاق سال گذشته اعتصابات بود چرا که اعتصابات خیلی دردآور است و متاسفانه بازاریان سال گذشته از این موارد بسیار متضرر شدند.

 

وی گفت: ورود بیش از ۱۰۰ هزار نفر به استان کردستان در عید نوروز می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای بازاریان باشد.

 

مالیات دغدغه اصلی اصناف و بازاریان است

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر مالیات اصناف نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته، اظهار کرد: مالیات موضوعی است که اصناف همیشه با آن مسئله داشتند و این مسئله در شهرهای کوچک همیشه بارزتر بوده است.

 

شهاب ناصری افزود: در بحث مالیات باید تعادل و عدالت مالیاتی وجود داشته باشد چرا که در حوزه اصناف شاهد کاهش درآمدها نسبت به سال‌های گذشته هستیم و در حال حاضر به ازای هر ۱۲ نفر در استان کردستان یک واحدصنفی داریم که این آمار به مراتب در شهرهای کوچک کمتر است

 

وی تصریح کرد: در استان کردستان ۸۵ هزار واحدصنفی و در شهر سنندج ۳۵ هزار واحدصنفی داریم، که افزایش تعداد واحدهای صنفی به نسبت جمعیت باعث کاهش درآمد اصناف شده و از سوی دیگر نوسان نرخ ارزی و افزایش قیمت‌ها بر سطح درآمد اصناف تاثیرگذار بوده اما در این وضعیت شاهد افزایش هر ساله مالیات نیز هستیم.

 

ناصری افزود: برای ایجاد اشتغال و نبود فضای کار، بیشتر جمعیت جویای کار به حوزه اصناف و بازار وارد شده‌اند و همین مسئله باعث افزایش اجاره‌بهای مغازه‌ها شده و در شهر سنندج شاهد قیمت بالای اجاره‌بها هستیم که بسیار سنگین است.

 

رئیس اتاق اصناف سنندج اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد تخفیف مالیاتی برای اصناف از سوی سازمان امور مالیاتی بودیم اما در سال جاری با تبصره ماده صد بحث تراکنش‌های بانکی نیز مطرح شده که شرایط را برای اصناف سخت‌تر کرده و لازم است بازنگری در این خصوص صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16845
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.