حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار کردستان:

اصلی‌ترین محور راهپیمایی اربعین حسینی در مردمی بودن آن است

  • کد خبر : 15413
  • 26 مرداد 1402 - 7:29
اصلی‌ترین محور راهپیمایی اربعین حسینی در مردمی بودن آن است
استاندار کردستان اصلی‌ترین محور توجه به برنامه‌های راهپیمایی اربعین حسینی را تمرکز روی مردمی بودن این حرکت عظیم دانست و گفت: در این میان دولت، تنها نقش تسهیل‌گری و حمایتی را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز گذشته در ستاد اربعین استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اربعین یک جریان و حرکت عظیم مردمی است، ما مسئول برگزاری این مراسم  نیستیم بلکه ما برای کمک به برگزاری باشکوه این مراسم نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی داریم.

وی مشارکت و همراهی تشکل‌های مردمی در تدارکات اربعین را اقدامی قابل تحسین برشمرد و از افزایش تعداد موکب‌ها در مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: همه موکب‌ها مردمی هستند.

استاندار کردستان اصلی‌ترین محور توجه به برنامه‌های راهپیمایی اربعین را تمرکز روی مردمی بودن این حرکت عظیم دانست و ادامه داد: در این میان دولت، تنها نقش تسهیل‌گری و حمایتی را دارد.

زارعی کوشا پروژه مسیر سنندج به مریوان را پروژه‌ای ناتمام عنوان کرد و گفت: اربعین محرکی برای تسریع در انجام امور خصوصا تکمیل و بهبود جاده‌های استان است.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در استان یادآور شد: اصلاحاتی در مسیر تردد سنندج به مریوان و مرز باشماق که نیازمند مرمت و بازسازی است به برکت اربعین انجام شده است.

استاندار کردستان ازکاهش ۲۴ پله‌ای آمار تصادفات در کردستان خبر داد و گفت:  آهنگ رشد تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های کردستان نسبت به سال ۹۹  کاهش چشمگیری یافته است.

زارعی کوشا تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی، معنوی و امنیتی که به برکت اربعین حاصل شده با رقم و عدد قابل احصا نیست و بسیار ارزشمند است.

وی اذعان کرد: کسانی که پیشگام برگزاری راهپیمایی اربعین در استان هستند اقدامی نیک در راستای تقویت زیرساخت‌ها، جذب اعتبار و توسعه استان انجام داده‌اند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از میزبانی کردستان از زائرین اربعین عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته و علی‌رغم محدودیت‌های مختلف، اقدامات خوبی در استان برای میزبانی از زائرین اربعین صورت گرفته است.

استاندار کردستان ورود زائرین به استان را با برکت خواند و افزود: حضور زائرین اربعین برای کردستان و مردم این دیار برکات زیاد معنوی و مادی به دنبال دارد و بیان این برکات به وسیله زبان هنر و رسانه یکی از انتظارات ما از حوزه هنری و رسانه‌های استان است.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه به برکت میزبانی از زائران اربعین در شهرستان مریوان اقدامات خوبی در حال انجام است، ادامه داد : تلاش می‌کنیم کردستان از رهاورد اربعین در حوزه زیرساخت‌ها از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در هر جایگاهی که خدمت می‌کند باید حفظ باشماق به عنوان مسیر تردد زائران اربعین را تکلیف خود بداند، افزود: نباید اجازه دهیم این توفیق به خاطر اهمال و کم‌کاری ما از استان سلب شود چرا که این یک فرصت ارزشمند برای استان است که نسبت به آن باید اهتمام داشت.

استاندار کردستان معرفی فرهنگ کردستان به زائران را فرصت استثنایی دانست و محور مردمی بودن این مراسم را دارای ارزش معنوی عنوان کرد.

زارعی کوشا از همه کسانی که مدیریت مراسم با شکوه اربعین را بر عهده دارند خواستار ارائه خدمات مطلوب به زائران در زمینه حمل و نقل، تردد، ایجاد فضای مناسب متناسب با کرامت زائران، رعایت الزامات بهداشتی، برنامه مشخص و هماهنگ برای برگشت آنان، تسهیل دسترسی به اطلاعات، موقعیت مکانی و مجتمع‌های فعال و  ساماندهی به این امور شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه ضمن توصیه به ارائه خدمات مطلوب به زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که بتوانیم به بهترین شیوه خدمات‌رسان زائران باشیم.

وی با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین همواره درطول تاریخ مطرح بوده گفت: اربعین حسینی مانوری ازجبهه حق درمقابل باطل است و پیاده‌روی اربعین بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام است.

در ادامه این جلسه کمیته های هفده گانه برگزاری مراسم اربعین و فرماندار مریوان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این راستا پرداختند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15413
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.