حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت و معدن کردستان

  • کد خبر : 12113
  • 21 خرداد 1402 - 7:51
اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت و معدن کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یک‌هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۶۶ واحد فعال و ۱۶۲ واحد هم غیرفعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بختیار خلیقی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان، مهمترین تولیدات صنعتی استان را شمش طلا، پلی اتیلن و لاستیک خودرو عنوان کرد و گفت: انواع محصولات لبنی، لوله های پلی اتیلن و پولیکا، محصولات غذایی و خوراک دام و انواع لوازم خانگی از جمله محصولات دارای ظرفیت صادرات در استان است.

وی محورهای توسعه بخش صنعت کردستان را شامل تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور و جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و افزود: مهمترین معادن استان هم طلا، سنگ آهن و سنگ مرمر و باریت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان سهمیه اشتغال امسال این اداره کل را ۶ هزار و ۸۳ نفر دانست و اظهار کرد: از جمله برنامه های این اداره کل برای رشد تولید در بخش صنعت شامل پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران، تعریف طرح های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار و فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال است.

وی به مشکلات و چالش های بخش صنعت در استان اشاره کرد و ادامه داد: عدم تامین منابع مالی ارزی و ریالی مورد نیاز تکمیل و اجرای طرح های صنعتی به خصوص طرح های مهم و پیشران، اتمام زمین در تعدادی از شهرک های صنعتی استان و عدم امکان پاسخگویی به درخواست متقاضیان زمین، ضعف زیرساخت های از مشکلات این بخش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: عدم تناسب اعتبارات تخصصی در تامین منابع مالی مشاغل خانگی، عدم تناسب اعتبارات تخصصی با نیاز واقعی بخش صنعت و عدم همکاری مورد انتظار بانک های عامل در تامین تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح های مهم و پیشران از مشکلات طرح های بخش صنعت در استان کردستان است که انتظار می رود تمهیدات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

خلیقی از برنامه ریزی برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک، تکمیل و راه اندازی و اجرای طرح های نیمه تمام، صدور جوازهای تاسیس و توسعه صنعتی به عنوان محورها و اهداف برنامه ریزی شده در راستای رشد تولید بخش صنعت در استان نام برد و بیان کرد: جلوگیری از خام فروشی، احیا و فعالسازی معادن غیرفعال؛ افزایش بهره وری در معادن استان و … از اهداف و برنامه های سازمان صمت در بخش معادن در استان است.

وی ساماندهی بازارچه های غیررسمی، ایجاد توسعه مشاغل، صدور پروانه کسب و کار و … را از دیگر برنامه های سازمان صمت در سال جاری بیان کرد و گفت: در راستای رشد تولید از طریق فناوری صدور پروانه تحقق و توسعه برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و … در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12113
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.