حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

اشتغال مجدد ۱۷۷ نفر با احیای یک واحد تولیدی در کردستان

  • کد خبر : 15170
  • 21 مرداد 1402 - 9:30
اشتغال مجدد ۱۷۷ نفر با احیای یک واحد تولیدی در کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به مصوبه پرداخت سرمایه در گردش به یک واحد تولیدی، ابراز امیدواری کرد، با پرداخت این تسهیلات تا هفته دولت سال جاری هم گاوداری هم بستنی عسل شروع به کار کنند که ۱۷۷ نفر هم در آن مشغول به کار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بختیار خلیقی در حاشیه بازدید از کارخانه بستنی عسل سنندج اظهار داشت: رونق تولید یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از تولید کنندگان داخلی انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد توسعه و تحول در حوزه تولیدات داخلی و اشتغال استان باشیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال افزود: در سال رشد تولید و مهار تورم نهضت احیای واحدهای راکد در کردستان هم شکل گرفته است و در این راستا مسوولان استان عزم خود را جذب کردند تا افزون بر تشکیل جلسات بررسی مسائل پیش روی تولید از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای تولیدی قرار گیرند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنان خود به تلاش دولت برای احیای یک زنجیره تولیدی در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: واحد تولیدی بستنی عسل به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود و در حال حاضر با همت مسئولان بسترهای لازم برای احیای دوباره آن فراهم شده است.

خلیقی بیان کرد: تاکنون چند مرتبه مشکل این واحد در کارگروه ملی رفع موانع تولید مطرح شده و در آخرین جلسه و بررسی انجام شده اعطای تسهیلاتی به مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

وی گفت: همچنین ۶۵ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای خرید دام در واحد گاوداری زیر مجموعه این شرکت تولیدی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه در گردش آن به تصویب رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: گاوداری این مجموعه به تملک بانک سپه درآمده بود که این مسئله با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده حل و فصل شده و قرار است پایه‌های تسهیلات مذکور بار دیگر فعال شود.

خلیقی افزود: ماه گذشته از سوی بانک مرکزی پرداخت مبلغ مصوب برای راه‌اندازی مجدد این واحد به استان ابلاغ شده است و انتظار می‌رود با پرداخت آن تا هفته دولت سال جاری هم گاوداری هم بستنی عسل شروع به کار کنند و ۱۷۷ نفر هم در آن مشغول به کار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15170
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.