حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

اشتغال‌زایی بیش از ۳۰ نفر با ساخت مصنوعات تزئینی سنگی توسط دو جوان کارآفرین باشماقی در دهگلان

  • کد خبر : 10412
  • 20 اردیبهشت 1402 - 8:28
اشتغال‌زایی بیش از ۳۰ نفر با ساخت مصنوعات تزئینی سنگی توسط دو جوان کارآفرین باشماقی در دهگلان
دو جوان از روستای باشماق شهرستان دهگلان با کارآفرینی و ساخت مصنوعات سنگی و تزئینی زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، انور خالدیان و کوروش مفاخری، کارآفرینان ساکن روستای باشماق از توابع بخش بلبان آباد شهرستان دهگلان با ساخت مصنوعات تزئینی از سنگ و فرآورده های سنگی، زمینه اشتغال ۵ نفر را بصورت مستقیم و حدود ۳۰ نفر را نیز بصورت غیرمستقیم فراهم کرده اند.

انور خالدیان کارآفرین برتر باشماقی در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: مدت ها در فکر ایجاد شغلی مناسب بودم که بتوانم با آن امرار معاش کنم، با کمک کوروش مفاخری دوست و همکارم به این فکر افتادیم که به کمک هم کار متفاوتی را انجام بدهیم.

کوروش مفاخری، دیگر کارآفرین باشماقی درباره شغلی که ایجاد کرده بود، گفت: در این کارگاه که از ابتدا به کمک دوستم آنرا را ایجاد کردیم، به وسیله سنگ، وسایل تزئینی منزل از جمله گلدان، کاسه، استکان، لیوان، سینک های ظرفشویی را درست میکنیم.

مفاخری عنوان کرد: وسایل تزئینی ساخته شده برای فروش به شهرستانهای سنندج، قروه، دهگلان و حتی شهرستان همدان نیز ارسال شده است.

دو جوان کارآفرین باشماقی از مشکلات پیش روی کارشان گفتند و از مسئولان نیز مطالباتی داشتند: متأسفانه در این کار با مشکل کمبود مصالح ساختمانی از جمله سیمان و گچ مواجه هستیم، و این خود مشکلی بزرگ بوده که ناشی از گرانی مصالح ساختمانی است، در گرانی سیمان و هزینه تولید از هزینه فروش بالاتر رفته است.

مطالبه و درخواستی که از مسئولین داریم فقط حمایت از کار و حرفه ی ماست، متأسفانه تاکنون از هیچ نهادی برای حمایت از شغل ما اقدام نشده است، بعضی از مسئولان وعده داده اما آنرا عملی نمی‌کنند.

خالدیان و مفاخری ، در پایان از جوانان خواستند که اگر به دنبال کار هستند، مشتاقانه و بصورت رایگان حاضر هستیم به آنها آموزش دهیم. و از ادارات، نهادها و انجمن های حمایتی درخواست داریم تا ما را حمایت کرده تا شغل و حرفه ای که در آن مشغول به کار هستیم دیده شود، و در صورت تمایل افراد در جهت کار در کارگاه ساخت مصنوعات تزئینی سنگی، با کمال میل در خدمت این افراد خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10412
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.