حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اشتغالزایی و آموزش حدود هزار نفر از جوانان در ۵ کارگاه مرکز فنی و حرفه‌ای دهگلان

  • کد خبر : 8649
  • 22 فروردین 1402 - 7:43
اشتغالزایی و آموزش حدود هزار نفر از جوانان در ۵ کارگاه مرکز فنی و حرفه‌ای دهگلان
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهگلان از آموزش و اشتغالزایی برای 996 نفر از جوانان این شهرستان در سال گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سعید حیدریان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهگلان در مصاحبه اختصاصی با کردتودی، از تعهد سهمیه ۹۴ هزار نفر ساعت به شهرستان دهگلان خبر داد و اظهار داشت: ما توانستیم در سال ۱۴۰۱ از سهمیه تعلق گرفته بالغ بر ۵۴ هزار ساعت را اجرایی کنیم.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دهگلان در سال ۱۳۹۰ افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۵ کارگاه آن ( کارگاه اتومکانیک خودروهای بنزینی؛ کارگاه برق صنعتی؛ کارگاه ساختمانی؛ کارگاه جوشکاری و کارگاه تأسیسات) فعال می باشد، که هر کدام از این کارگاه ها به عنوان یک حرفه شناخته شده و هر یک از آنها نیز دارای زیرشاخه های مختلفی بوده که در این کارگاه ها به هنرجویان تدریس می‌شود.

حیدریان در ادامه اظهار داشت: آموزشی که بر ۵۴ هزار نفر ساعت صورت گرفته در چندین بخش مختلف انجام پذیرفته که شامل بخش ثابت و بخش روستایی می باشد.

وی با بیان اینکه در بخش ثابت نظیر کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح شهرستان آموزش لازم ارائه می‌شود، افزود: بخش روستایی، شامل آموزش های مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح روستاها است که روستاهای کروندان، هلیزآباد و کانی پهن از آن جمله می‌باشد و با اعزام مربیان مرکز به این روستاها در جهت آموزش های فنی و حرفه ای به هنرجویان این روستاها اقدام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهگلان خاطرنشان کرد: آموزش روستایی قالیبافی را برای زنان و خانم های خانه دار داشتیم که در قالب روستاهای همجوار شهرستان صورت گرفت، که در دو بخش روستای نبی آباد گردمیران و بخش بلبان آباد توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهگلان تعریف شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهگلان به آموزش های انجام گرفته در مرکز اشاره و افزود: در مجموع ۹۹۶ نفر در سال ۱۴۰۱ در این مرکز آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۹۴۶ نفر آقا و ۵۰ نفر خانم بوده است.

حیدریان از فعالیت ۵ کارگاه آموزشی در این مرکز خبر داد و در ادامه افزود: درحال حاضر ۳ کارگاه در این مرکز فعال است و در صورت استقبال از فعالیت این کارگاه ها کلیه کارگاه ها فعال خواهد شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهگلان در ادامه به تجهیزات موجود در این مرکز اشاره و اضافه کرد: این مرکز یکی از مجهزترین کارگاههای استان کردستان است و دارای امکانات و تجهیزات بسیار خوبی است و خدمات در این مرکز بصورت رایگان به کارآموزان ارائه می گردد.

حیدریان از ارزش بین المللی گواهی نامه های فنی و حرفه ای خبر داد و در ادامه عنوان کرد: گواهی نامه های فنی و حرفه ای در ۲۸۰ کشور جهان قابل ترجمه شده و دارای اعتبار است.

وی در جواب سؤال خبرنگار ما که آیا این آموزش ها منجر به ایجاد اشتغالزایی شده و زمینه اشتغال دائم را فراهم می آورد، گفت: آموزش هایی که در کارگاه ها به کارآموزان داده می شود قطعاً باعث اشتغالزایی و ایجاد شغل و حرفه می شود و افرادی که برای کسب آموزش در کارگاه های فنی و حرفه‌ای مراجعه می کنند، در جهت ایجاد اشتغالزایی و در زمینه کار و دریافت وام برای راه اندازی کسب و کار جدید مراجعه خواهند نمود.

حیدریان از عقد تفاهم نامه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهگلان با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتیم حدود ۱۱ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در کارگاه های فنی و حرفه‌ای آموزش دیده و گواهینامه فنی و حرفه‌ای به آنها تعلق گرفت و نیز از تسهیلات کمیته امداد برای وام خرید تراکتور در جهت اشتغالزایی برای خود استفاده کردند.

وی در ادامه این مطلب افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۷ نفر دیگر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در حال حاضر در کارگاه های فنی و حرفه‌ای در این دوره ها شرکت کرده و در ماه آینده آزمون می دهند و پس از دریافت گواهینامه پایان دوره می توانند از تسهیلات وام خرید تراکتور بهره‌‌مند شوند.

در پایان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهگلان از جوانان جویای کار، خواست که برای اشتغالزایی و یادگیری حرفه و شغل و همچنین بهره مندی از تسهیلات آن به مرکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

به گفته حیدریان خوشبختانه دهگلان یکی از شهرستانهایی است که سطح سواد عمومی مردم بالا بوده و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهگلان نیز یکی از مراکز مجهز استان محسوب می شود

وی ادامه داد: از جوانان جویای کار درخواست داریم تا در جهت یادگیری حرفه و شغل و همچنین استفاده از امکانات کارگاه ها به مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان مراجعه کرده که هم از امکانات کارگاه ها استفاده کنند و هم از تجربیات و آموزش هایی که توسط مربیان مجرب و حرفه ای این مرکز داده می شود بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8649
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.