حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

اشتغالزایی واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی کُردستان ۱۰ هزار نفر است

  • کد خبر : 15130
  • 19 مرداد 1402 - 10:04
اشتغالزایی واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی کُردستان ۱۰ هزار نفر است
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با بیان اینکه میزان اشتغالزایی واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان افزون بر ۱۰ هزار نفر است، گفت: تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این واحدها در شهرک صنعتی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حمیدرضا امانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار داشت: رسالت ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان سازمان توسعه‌ای مطرح است و عمده اقدامات در حوزه ایجاد زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک و صنایع خرد است.

وی با بیان اینکه بررسی نقاط چالش و ضعف و عملکرد در حوزه تولید جزو اولویت‌های ماست، افزود: یکی از چالش‌ها مهم شرکت شهرک‌های صنعتی نبود زمین است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان بیان کرد: سرانه زمین صنعتی در کشور ۱۸ متر مربع و در استان کردستان ۱۱ متر مربع است که این امر در مقایسه با سایر استان های کشور به لحاظ توپوگرافی و کیفیت زمین، از عمده ترین چالش های شهرک های صنعتی استان محسوب می‌شود.

وی تعریف پروژه بهینه در شرکت شهرک های صنعتی را منوط به اعتبار ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر با کمترین منابع ممکن، ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان بسته به کمبود و نیاز شهرستان ها در استان تعریف شده است.

امانی، توانمندسازی شهرک های صنعتی فعلی را از اولویت‌های اصلی شرکت های صنعتی استان با هدف افزایش بهره‌مندی از واحدهای تولیدی ذکر و بیان کرد: عارضه یابی واحدهای صنعتی، فن بازار، دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی، آموزش، استارتاپ، خوشه های صنعتی و ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله اقدامات حمایتی شرکت شهرک های صنعتی استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ شهرک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که از این مجموعه ۲۰ شهرک صنعتی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

امانی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی استان افزون بر ۱۰ هزار نفر است، گفت: تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی این واحدها در شهرک صنعتی استان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در شهرک صنعتی سنندج چهار، ۲ پروژه مهم آماده سازی جاده و تامین آب آن در حال اجرا است، اظهار کرد: برای ایجاد جاده دسترسی این شهرک ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد با پیمانکار این پروژه منعقد کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه به شرط تامین اعتبار تا اواخر مهر ماه سال جاری پروژه جاده دسترسی شهرک صنعتی سنندج چهار به اتمام می رسد، افزود: پروژه تامین آب این شهرک هم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

امانی یکی از چالش های اصلی حوزه صنعت استان را نبود زمین خواند و اظهار کرد: برای رفع این مشکل، شهرک سازی و خرید زمین را جزو اهداف و اولویت های خود قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه سرانه زمین صنعتی در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به طور میانگین ۱۸ مترمربع و در کردستان این میزان ۱۱ مترمربع است، یادآور شد: ۲۶ پروژه در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

وی با اذعان به اینکه تعدادی از واحدها غیرفعال بوده که در صدد توانمدسازی و احیا مجدد آن هستیم، افزود: شناسایی واحدهای صنعتی مستعد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دستور کار و اولویت است.

اتتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15130
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.