حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

اسرائیل مهم‌ترین ضربه اقتصادی جهان اسلام است

  • کد خبر : 21165
  • 13 آبان 1402 - 11:51
اسرائیل مهم‌ترین ضربه اقتصادی جهان اسلام است
مشاور رئیس جمهور گفت: تمام دنیا و کشورهای اسلامی و تمام کشورهای غرب آسیا و شمال افریقا مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند، اگر جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت، رویای پلید نیل تا فرات اسرائیلی‌ها امروز محقق شده بود و الان اصلا امکان زندگی برای هیچ انسان و موجودی در این منطقه وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در سنندج اظهار کرد: حضرت امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، یک روز به اسم استکبارستیزی و مقابله با آمریکا نام گرفت و امروز در تمام کشورهایی که انسان‌های آزاده و آگاه دارند چنین برنامه‌‌ای در مقابل با استکبار جهانی و شیطان بزرگ برگزار می‌شود.

وی گفت: آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل شیطان کوچک است، از ابتدایی که خداوند نیتش براین قرار گرفت که انسان را خلق کند شیطانی که از جنس آتش بود با خلقت انسان مخالفت کرد و از همان زمان جبهه حق و باطل و خیر و شر شکل گرفت و از روزی که انسان پایش را روی زمین گذشت شیطان در تقابل با انسان‌ها قرار گرفت.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: به بیان قرآن، شیطانی که معاند انسان بود در هر دوره‌ای یارانی از انسان برای خود آماده و تربیت کرد و این مهم در طول تاریخ در زمان پیامبران و ولی‌الله‌ها یک شیطان وجود داشته که سد راه دیانت و سعادت انسان‌ها بوده است.

عبدالملکی تصریح کرد: در این دوره که ما زندگی می‌کنیم از ۱۹۵۰ میلادی آمریکا شیطان بزرگ دنیا بوده است و در هیچ دوره‌ای شیطانی به خباثت آمریکا در طول حیات بشری وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد جنایت‌هایی که آمریکا در طول ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته انجام داده است، همه شنیده‌ایم، در طول تاریخ به ویژه در انقلاب اسلامی این شیطان بزرگ لطمات زیاد و هجمه‌های بزرگی علیه ملت ما زد.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: در نقاط مختلف دنیا از ژاپن، افغانستان و جنگ‌هایی که امریکا در سراسر دنیا برافروخته، خبر دارند اما چرا جهان علیه این سلطه امریکایی قیام نمی‌کند، به این دلیل است که براساس یک تصور اشتباه جهان فکر می‌کنند که دنیا وامدار امریکا است و امریکا به اقتصاد دنیا خدمت کرده است.

وی اذعان کرد: آمریکا از سال ۱۹۷۱ تا امروز سالانه حدود یک هزار میلیارد دلار از جیب ملت‌های دنیا بر می‌دارد یعنی ۲٫۵ برابر تولیدات ایران است آمریکا ۵۰ هزار میلیارد دلار از ثروت مردم دنیا در سال مصرف کرده است.

عبدالملکی با بیان اینکه آیا از جنایتی که آمریکا در اقتصاد ۷۵ کشور دنیا مرتکب شده است، شنیده‌اید، گفت: سیاست‌های اقتصادی آمریکا اقتصاد ۷۵ کشور دنیا را به سمت نابودی کشاند و توسعه بیماری‌های واگیردار مانند ایدز، کرونا و غیره برای تقویت اقتصاد آمریکا از دیگر لطمات آمریکا به اقتصاد بشریت است.

وی افزود: با آمریکایی مواجه هستیم که برای مدیریت اقتصاد خود در دنیا بیماری ایجاد می‌کند و باور این مسئله سخت اما واقعیتی است که آمریکا آن را انکار می‌کنند.

عبدالملکی با تاکید براینکه امریکایی بیش از ۲۰۰ تحریم را علیه کشورهای دنیا اعمال کرده است، گفت: آمریکا بیش از ۲۰۰ تحریم علیه مردم دنیا اعمال و مردمان این کشورها را دچار چالش کرده‌اند و تحریم‌ها به این معنا نبوده که بگویند با تو کار نمی‌کنم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم فقط جنایت‌های آمریکا را بشماریم ساعت‌ها طول می‌کشد حرف ما با دنیا این است که این نظام سلطه که آمریکا بر دنیا اعمال کرده، جنایات جنگی و بشری را دیده‌ایم باید متوجه جنایات اقتصادی بزرگ آن باشیم.

وی با بیان اینکه درباره جنایات اقتصادی آمریکا چیزی گفته نشده است، امروز همه دنیا بردگان اقتصادی آمریکا هستند، گفت: اینکه امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ تنها به جنگ‌های نظامی آنها علیه بشر خلاصه نمی‌شود.

وی اذعان کرد: ایران امروز پرچم پایین کشیدن آمریکا از سلطه جهانی را برافراشته و اگر بتوانیم اهمیت مقابله با امریکا را به درستی بیان کنیم همه کشورها در این جبهه قرار می‌گیرند.

عبدالملکی تصریح کرد: اسرائیل به عنوان شیطان کوچک اقتصاد منطقه جنوب غربی آسیا و غرب آسیا و شمال افریقا را فلج کرده و خسارت‌های سنگین اقتصادی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: دولتمردان کشورهای منطقه با اسرائیل مماشات می‌کنند و این نه به خاطر راضی بودن از حضورش هستند بخاطر اینکه از نظر اقتصادی خیال می‌کنند که جنگیدن با اسرائیل منافع اقتصادی آنها را از بین می‌برد.

دبیر مناطق آزاد کشور افزود: اسرائیل با حضور ۷۰ و چند ساله خود و ایجاد ناامنی در منطقه موجب فرار سرمایه‌ها شده است، چرا باید این موجود پلید که اقتصاد ما راضعیف نگه داشته است، همراهی کنیم.

وی اضافه کرد: اسرائیل بحران آب را در این منطقه تجدید کرده و یکی از مهمترین عناصر توسعه را از منطقه گرفته است و سرمایه اجتماعی جهان اسلام را به شدت پایین آوردند.

وی اضافه کرد: اسرائیل مهم‌ترین ضربه اقتصادی جهان اسلام است ما کشورهای اسلامی ۲۵ درصد جمعیت دنیا را داریم و بیش از ۲۵ درصد از منابع دنیا هم متعلق به ماست اما کمتر از ۱۰ درصد تولید دنیا متعلق به ماست و یکی از مهم‌ترین علت‌ها آن اسرائیل است.

عبدالملکی اضافه کرد: بیان این مطالب به معنای این نیست که جنایت‌های جنگی و بمباران بیمارستان غزه را فراموش کنیم اینها را می‌گویم چرا که جمهوری اسلامی یک جبهه جدیدی از بعد اقتصادی علیه اسرائیل باز می‌کند و این جبهه در کنار جبهه سیاسی، اقتصادی به فضل الهی اسرائیل را نابود می‌کند.

وی عنوان کرد: تمام دنیا و کشورهای اسلامی و تمام کشورهای غرب آسیا و شمال افریقا مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند، اگر جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت، رویای پلید نیل تا فرات اسرائیلی‌ها امروز محقق شده بود و الان اصلا امکان زندگی برای هیچ انسان و موجودی در این منطقه وجود نداشت.

مشاور رئیس جمهور افزود: اولین کاری که ایران انجام داد شعار فلسطین را حضرت اما بلند و جهانی کرد و با این شعار یک ملت دارای تمدن و ایمان و اراده عملا سرعت رشد اسرائیل متوقف شد.

وی گفت: اسرائیل اراضی را از کشورهای مختلف اشغال کرده بود که در همین دوره از انقلاب اسلامی نه با ورود نظامی که جمهوری اسلامی خواسته باشد دخالت کند بلکه با دیپلماسی جمهوری اسلامی و اندکی حمایت اقتصادی کشورهای منطقه بسیاری از زمین هایی که قبل از انقلاب اسلامی اسرائیل غصب کرده بود را پس گرفتند و آن را در یک کنج قرار دادند.

وی افزود: اگر امروز صحبت از نابودی اسرائیل است و کسانی این جرات را به خود می‌دهند که تصور نابودی را داشته و حتی زمان نابودی این رژیم غاصب تعیین شود به برکت امام راحل و به برکت جمهوری اسلامی است و وقتی اسرائیل نابود شود مردم خواهند فهمید که جمهوری اسلامی چه کمکی به جهان اسلام و جهان بشریت کرده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه سید بزرگ مقاومت صحبت‌هایی را کردند که  میلیاردهای نفر در دنیا صحبت‌های نصرالله را که پرچمدار نبرد علیه اسرائیل است شنیدند، گفت: رهبر معظم رهبری فرموده و این اعتقاد همه ماست در ایران است که اصلا اسرائیل را در قواره جمهوری اسلامی نمی‌بینیم و اگر بخواهیم برای نابودی اسرائیل ورود پیدا کند ظرف چند روز وجودی از اسرائیل باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: ما اصلا اسرائیل را در سطح دشمنان خود حساب نمی‌کنیم حریف اسرائیل حماس و حزب‌الله لبنان است، این چالش که الان می‌بینید اسرائیل با آن مواجه و خود را گم کرده است تمام تحلیلگران داخل حاکمیت اسرائیل حضور دارند می‌گویند از نظر سیاسی رژیم صهیونیستی فروپاشیده و الان آمریکایی‌ها هستند که تا حدی اسرائیل را نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21165
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.