حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی کردستان

  • کد خبر : 8304
  • 14 فروردین 1402 - 8:08
استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی کردستان
سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی هنرمندان استان در نمایشگاه‌های متعدد در این ایام خبر داد.

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار کردتودی با تقدیر از هنرمندان صنایع‌دستی استان که در نمایشگاه‌های نوروزی استان حضور داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری هنرمندان توانمند کردستان توانستیم در ایام تعطیلات نوروز امسال با برپایی نمایشگاه‌های متعدد ضمن معرفی این هنر ارزشمند، به رونق روز‌افزون تولید و عرضه آن شتاب بخشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز امسال با عرضه تولیدات ارزشمند خود، میزبان بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان بودند.

مهرزاد از استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی هنرمندان استان در این ایام خبر داد و افزود: بدون شک زیبایی‌های طبیعی و تاریخی کردستان در کنار هنرهای‌ دستی صنعتگران خاطره‌ای ماندگار را در ذهن گردشگران از سفر به این استان بجا می‌گذارد.

وی یادآور شد: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند روبه‌رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

گفتنی است؛ در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که در خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج برپا بود، آثاری حاصل ذوق و تلاش هنرمندان صنعتگر استان در قالب ۵۵ غرفه در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

گلیم‌، تولیدات‌ چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، کلاش و البسه محلی، ارغوان‌بافی، مصنوعات چرمی، آبگینه، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سازهای ایرانی و.. از جمله آثاری بودند که در این نمایشگاه‌ها معرفی و عرضه شدند.

عرضه انواع غذاهای محلی و ثبت ملی شده استان، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی، نمایش و…نیز از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود که از ٢٩ اسفندماه آغاز شد و تا ١٢ فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8304
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.