حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
دغدغه‌های دختران دانش‌آموز منتخب با استاندار کردستان؛

استفاده دانش آموزان از امکانات علمی و آزمایشگاهی دانشگاهها/دنبال لغو قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها هستیم

  • کد خبر : 10849
  • 28 اردیبهشت 1402 - 8:11
استفاده دانش آموزان از امکانات علمی و آزمایشگاهی دانشگاهها/دنبال لغو قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها هستیم
استاندار کردستان با بیان اینکه باید شرایط تحصیل دانش آموزان نخبه در دانشگاه‌های برتر فراهم شود، گفت: مخالف قانون بومی‌گزینی هستم چراکه دانش آموزان برای کسب علم و آشنایی با دیگر فرهنگ‌ها ضروری است در شهرهای دیگر تحصیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا در نشست صمیمی با دختران منتخب دانش آموز ، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، گفت:بسیار مهم است که دانش آموزان ما دغدغه علم و جشنواره‌های علمی و فرهنگی را دارند و توجه به این مقولات قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی با بیان اينکه  آموزش و پرورش پیگیر انعقاد تفاهم نامه با دانشگاههای موجود در سطح استان باشد، اظهار کرد: چنین تفاهم نامه‌ای برای دانش آموزان برگزیده  ونخبه این فرصت را فراهم می‌کند تا از امکانات آزمایشگاهی و علمی بتوانند بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از اساتید برتر در دانشگاه‌های استان حضور دارند که جزو برترین های جهان از لحاظ علمی هستند و این ظرفیتی است که باید دانش آموزان کردستانی از آن استفاده کنند.

زارعی کوشا همچنین به دانش آموزان برگزیده و توانمند توصیه کرد : از هم اکنون با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیرید، چرا که  که در پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان استعدادهای درخشانی وجود دارند که می‌تواند بستر لازم را برای شکوفایی توانمندی‌های شما فراهم کنند. 

استاندار کردستان به یکی از مهمترین دغدغه‌های اين روزهای دانش آموزان که همانا مقوله کنکور است،  پاسخ داد و گفت: حذف کنکور از موضوعاتی است که از ۲۰ سال پیش در کشور مطرح بوده اما به دلایل مختلف و از جمله وجود  مافیای کلاس های کنکور تاکنون محقق نشده است.

وی افزود:  دولت سیزدهم مصمم است تا در فرایندی چند ساله این دغدغه را مرتفع کند و امسال سهم ۴۰ درصدی نمرات پایانی دانش آموزی را در کنکور لحاظ می کند که در سال‌های دیگر این ميزان افزایش خواهد یافت. 

زارعی کوشا یکی از ناعادلانه‌ترین قانونین برای استان‌های محروم را وجود قانون بومی گزینی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: قانون بومی گزینی یکی از مواردی است که ظلم در حق دانش آموزان ممتاز و نخبه مناطق محروم است ، چرا که آنان را با وجود توانمندی از حضور در دانشگاه‌های برتر کشور و مراوده با دیگر مردمان و استان‌های کشور محروم می‌کند.

وی در ادامه خواستار  طراحی سامانه‌ای برای اطلاع رسانی کافی و به موقع برای  دانش آموزان با هدف شرکت در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی شد.

استاندار کردستان شکوفایی استعدادهای برتر را برای استان حائز اهمیت دانست و افزود: تمام امکانات باید به نحوی فراهم شود  تا فرزندان ما در سطح ملی و بین المللی  بدرخشند. 

وی با بیان اينکه در فرهنگ دینی ما برخودشناسی بسیار تاکید شده است و کسب رتبه ها و عناوین برتر علمی از همین شناخت حاصل می‌شود، اظهار کرد:دانش آموزان کردستانی نباید از کار بزرگ و سخت بترسند و اگر با انگیزه وارد میدان شوند حتما موفق خواهند شد. 

زارعی کوشا همچنین گریزی به موضوع حجاب و عفاف زد و گفت: حجاب و عفاف از موارد مورد تاکید دین مبین اسلام است و لازم است پرآب‌ترین کنیم مبادا که در جامعه ما بر سر این موضوع دو قطبی شکل گیرد.

وی افزود : دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خویش بدنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه است و باید با هوشیاری همچون‌گذشته آنان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام بگذاریم.

وی اضافه کرد:در ارشادات و راهنمایی‌ها حتما باید از کلام مهربانانه استفاده شود تا بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد.

استاندار کردستان با بيان اينکه دشمن در کمین  دختران و دانش آموزان نخبه ما است تا ناراستی ها را به آنان القا کند، گفت:ما در کردستان ۷۵۰  بانوی شهیده داریم که بسیاری از آنها توسط همان کسانی شکنجه و شهید شدند که به دروغ خود را مدعی دفاع از حقوق کردها و زنان می دانند.

زارعی کوشا گفت:دانش آموزان نخبه باید دوره و زمانه  خود را بشناسند و مرعوب شعبده بازی های رسانه‌ای دشمنان نشوند.

در این دیدار که به مدت ۳ ساعت ادامه داشت دانش آموزان برگزیده به بیان مهمترین دغدغه‌ها و خواسته‌های خود در مسائل مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی پرداختند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10849
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.