حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با مواد مخدر ضروری است

  • کد خبر : 12460
  • 28 خرداد 1402 - 21:14
استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با مواد مخدر ضروری است
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: فضای مجازی تاثیر بسزایی در مبارزه با مواد مخدر دارد لذا بهره‌گیری از این ظرفیت باید همسو با اقدامات پیشگیرانه باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سلیم کریمی روز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی با مدیران مسئول پایگاه‌های خبری، خبرگزاری ها و ادمین‌ کانال‌های پرمخاطب مجازی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر به گونه ای عمل کند که موجب ایجاد تغییر شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها و کانال‌های مجازی تلاش کنند در بازتاب مشکلات و معضلات استان هوشمندانه عمل کنند و به جای بزرگنمایی و سیاه‌نمایی به فکر ایجاد راهکار برای کاهش مشکلات باشند که در این زمینه استفاده از موشن گرافی و سایر تولیدات رسانه ای می تواند تاثیرگذار باشد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: تبلیغات اشتباه و نادرست در فضای مجازی می تواند بیشترین آسیب را به جامعه وارد کند، لذا باید تلاش شود اطلاع رسانی درست و آگاهسازی جامعه را به یک فرهنگ تبدیل کرد.

وی ادامه داد: سوء استفاده از عناوین مختلف برای جذب مشتری در فضای مجازی در حوزه های مختلف به معضلی برای به دام انداختن مردم تبدیل شده است که در این زمینه باید رسانه‌ها و کانال های مجازی هوشمندانه عمل کرده و مردم را آگاه کنند.

کریمی به راه اندازی پویش نه به اعتیاد توسط کانال‌های مجازی و رسانه‌های رسمی اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند ایده های خود را در این زمینه به کانال ها و صفحات مجازی ارسال کنند، ضمن اینکه از بهترین اثر و صفحه تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه اعتیاد به معضلی بزرگ در جامعه برای به دام انداختن جوانان تبدیل شده است، لذا باید همه با هم با جدیت به این قضیه ورود کرده و برای کاهش این معضل بزرگ برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

عیسی فلاحی با بیان اینکه تأثیرگذاری فضای مجازی روی مسائل اجتماعی بخصوص مبارزه با مواد مخدر و آگاه سازی جامعه و والدین بسیار مهم و غیرقابل انکاری است، افزود: در این شرایط و به منظور جلوگیری از گسترش مواد مخدر در میان جوانان و نوجوانان فعالیت فرهنگی و هنری بهترین روش برای پیشگیری است.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران مسئول پایگاه های خبری و کانال‌های مجازی به بیان پیشنهادات و نظرات خود در زمینه برنامه ریزی برای مبارزه با مواد مخدر پرداختند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12460
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.