حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

  • کد خبر : 26976
  • 27 دی 1402 - 11:45
استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها
رئیس کل دادگستری استان کردستان از بخش‌های مختلف بند نسوان سنندج بازدید و با صدور دستورات لازم به درخواست‌های مددجویان رسیدگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری، در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازدید مستمر مسئولان قضایی کشور از زندان‌ها، رئیس کل دادگستری استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بند نسوان سنندج، از نزدیک در جمع مددجویان این اندرزگاه حضور یافت و به درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را جهت بهره مندی از ارفاقات قانونی و رفع مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

حجت الاسلام حسینی در حاشیه این بازدید، تصریح کرد: از سیاست‌های قوه قضاییه، بهره‌مندی حداکثری مددجویان از تسهیلات و ارفاقات قانونی است و در استان کردستان نیز شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی قضات در تحقق این مهم هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: از تمامی ظرفیت‌های قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده خواهیم کرد و با استفاده حداکثری از تسهیلات قضایی از جمله «آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات، کمیسیون عفو و اشتغال بکار»، موجبات کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها فراهم می‌شود.

وی همچنین در جریان این بازدید، ضمن تماس تلفنی با تعدادی از قضات دادگستری استان، دستوراتی را به منظور رفع مشکلات قضایی و بهره مندی از ارفاقات قانونی مددجویان زن صادر کرد.

گفتنی است که در بازدید رئیس کل دادگستری استان کردستان از بند نسوان سنندج که ۳ ساعت به طول انجامید، مدیر کل زندان‌های استان و قاضی ناظر زندان نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26976
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.