حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

استان کردستان ظرفیت سرآمدی نسبت به سایر استان ها در حوزه صنایع دستی دارد/ امنیت در استان کردستان باعث پویای اقتصاد است

  • کد خبر : 3612
  • 12 آذر 1401 - 13:22
استان کردستان ظرفیت سرآمدی نسبت به سایر استان ها در حوزه صنایع دستی دارد/ امنیت در استان کردستان باعث پویای اقتصاد است
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت:استان فرهنگی کردستان با داشتن ظرفیت و جاذبه های خوب در حوزه گردشگری قطعا با حضور گردشگران خارجی و داخلی روبه رو است چرا که در این استان امنیت مثال زدنی برقرار است  

به گزارش خبرنگار کُردتودی، اولین جشنواره ملی صنایع دستی با عنوان دست آفرین های هنر ایرانی صبح امروز با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس و جمعی از مسئولین استانی در خانه کرد برگزار شد.

در این مراسم سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: استان کردستان یک استان فرهنگی است که در این امر ظرفیت بسیار خوب و چشمگیری دارد و باید به این استان و مردمان آن با چشم احترام و افتخار نگریسته شود.

شعبانی با اشاره به ظرفیت های گردشگری موجود در استان کردستان افزود: متاسفانه تا به امروز ما در خصوص معرفی این ظرفیت ها به سایر نقاط کشور به خوبی عمل نکرده ایم و باید تلاش شود تا با استفاده از امنیت پایدار مردمی در این منطقه تبلیغات لازم در این امر صورت پذیرد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که با توجه به فرصت های مناسب و توانمندی های که در این حوزه در استان کردستان وجود دارد فرصتی را در قالب این نمایشگاه برای آثار برتر فراهم کنیم تا هم مردم استان  با این آثار آشنا و هم با معرفی آنها در مرحله کشوری بتوانیم در حوزه اقتصادی و توسعه استان قدم های خوبی را برداریم چرا که حضور فعال در این حوزه باعث پویایی اقتصاد در استان کردستان خواهد شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان داشت: امروزه استان کردستان به منظور توسعه زیر ساختها و پیشرفت در حوزه اقتصادی و معیشتی  خانوده ها نیازمند این است که این نمایشگاه ها گسترش پیدا کند و از این ظرفیت تولیدات  مشاغل خانگی بتوانیم درآمد پایداری را برای خانوده های کردستانی ایجاد کنیم.

شعبانی با اشاره به حمایت از صنعتگران دراین حوزه بیان داشت: بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان از محل تبصره ۱۶ در مرحله اول با برنامه های که در دست اجرا دارد با اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی به کارآفرینان خواهر و برادر که در خانواده های خود در این حوزه مشغول فعالیت هستند به صورت وام قرض الحسنه  در اختیار آنها و برای حمایت از آنها در نظر گرفته است.

وی گفت: استان فرهنگی کردستان با داشتن ظرفیت و جاذبه های خوب در حوزه گردشگری قطعا با حضور گردشگران خارجی و داخلی روبه رو است چرا که در این استان امنیت مثال زدنی برقرار است

 

شعبانی افزود: امروزه به واسطه اقشار مختلف مردم کردستان یک امنیت پایدار مردمی و مثال زدنی در استان کردستان به وجود آمده که در طول سال های اخیر امنیتی که در استان کردستان وجود داشته است نسبت به سایر استان های دیگر از ضریب بسیار بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس در ادامه خاطر نشان کرد: در ماه های اخیر شاهد این بودیم که تعداد قلیلی از افراد فریب خورده با حمایت و پشتیبانی ضد انقلاب که  چشم دیدن امنیت این استان را نداشتند و می خواستند با به نمایش گذاشتن یک سری حرکات امنیت این استان را خدشه دار کنند  که این چنین اقداماتی به نفع مردم کردستان واقتصاد و توسعه آن نخواهد بود، بنابراین باید از این اقدامات جلوگیری شود تا استان کردستان به عنوان یک استان فرهنگی  که در تمام حوزه ها سر آمد سایر استان ها است همواره این  جایگاه وزین را حفظ نماید.

 

داود نیا در ادامه اظهار داشت: این جشنواره به همت سازمان هنرمندان بسیج کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور در دو مرحله استانی و کشوری در حال برگزاری است .

وی گفت: فراخوان این جشنواره در نیمه دوم آبان منتشر و با توجه به فرصت اندک در اطلاع رسانی با همت کانون های بسیج هنرمندان در سطح استان و ادارات اطلاع رسانی انجام گردید.

داودنیا بیان داشت: در این جشنواره حدود ۵۰ شرکت کننده آثار خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کردند که از این تعداد  ۲۵ آثار توسط داوران از سراسر استان انتخاب وبه این مرحله راه یافت.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه این آثار در رشته های مختلف صنایع دستی در ۱۸رشته برگزار گردیده افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه مشارکت با سازمان های مردم نهاد و  حمایت از فعالیت افرادی است که در این حوزه فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3612
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.