حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مرز باشماق آماده استقبال از زائران اربعین حسینی؛

استاندار کردستان: ظرفیت پارک ۱۲ هزار خودرو در مریوان فراهم است

  • کد خبر : 15444
  • 27 مرداد 1402 - 8:09
استاندار کردستان: ظرفیت پارک ۱۲ هزار خودرو در مریوان فراهم است
استاندار کردستان با مثبت ارزیابی کردن وضعیت مرز باشماق جهت تردد زائران اربعین حسینی، آخرین وضعیت مرزها و خدمت رسانی به زائران را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اسماعیل زارعی کوشا شب گذشته در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر در خصوص اربعین، با اشاره به آخرین وضعیت و روند تردد زائران در مرز باشماق و نحوه خدمت‌رسانی اظهار کرد: امکانات لازم برای استقبال از زائرین عزیز فراهم و تمهیدات و تدابیر حداکثری اندیشیده شده است.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه خبر مبنی بر اینکه تاکنون چه تدارکی در مرز باشماق برای استقبال از زائران فراهم شده و این مرز چه ویژگی‌هایی برای میزبانی از زائران را دارد، اظهار داشت: مرز باشماق در ۱۸ کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده است، مریوان یکی از شهرستان‌های زیبا و جذاب از لحاظ منابع طبیعی و از منظر ظرفیت‌های گردشگری است.

وی با اشاره به چشم‌اندازهای زیبای مریوان، طبیعت بکر این شهرستان، دریاچه آب شیرین زریبار و اورامان به عنوان نگین کردستان افزود: مریوان به عنوان دارالشهدای کردستان و دارالعرفا معروف است.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از میزبانی زائران اربعین خاطرنشان کرد: بسیار مفتخریم از سال گذشته شهرستان مریوان یک افتخار دیگر به عنوان “باب الحسین” را کسب کرده است و ما بر خود می‌بالیم که افتخار میزبانی و پذیرایی از مهمانان امام حسین (ع) را داشته باشیم.

زارعی کوشا با ذکر اینکه در مرز باشماق  آب و هوا و وضعیت جوی مناسبی نسبت به سایر مرزها حاکم است، تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن فضای مناسب این مرز در این فصل از سال، ظرفیت‌های لازم برای پذیرش زائران اربعین مهیا است.

وی از تردد قریب به  ۵۵ هزار زائر اربعین از مرز باشماق در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این مرز مشرف شوند.

استاندار کردستان در خصوص آماده‌سازی  زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل برای این ایام جهت رفاه حال زائران یادآور شد: با شرکت‌های حمل و نقل در اقلیم کردستان قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد و امکاناتی را فراهم نموده‌ایم که از مرز باشماق به دو صورت یا انتقال مستقیم از این مرز به بغداد و کاظمین است و یا اگر از لحاظ زمانی به ساعاتی برخورد کند که وعده ناهار، نماز و اقامت و استراحت شبانگاهی باشد، موکبی در شهر سلیمانیه با همکاری بسیار ارزشمند برادران اهل سنت برای اطراق زائران مستقر است.

زارعی کوشا با بیان اینکه امکان توقف‌گاه تا مرز باشماق فراهم است افزود: حدود ۴ هزار توقف‌گاه در مرزباشماق مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پارک ۱۲ هزار خودرو در پارکینگ مریوان برای زائران اربعین امسال مهیا شده است افزود: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از مریوان تا مرز باشماق جهت جابجایی زائرانی که خودرو خود را در مریوان پارک می‌کنند اختصاص یافته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان‌های شمالی،  شمال غربی و استان‌های زنجان، قزوین، البرز تهران و قم به مرز باشماق نزدیک‌تر هستند، ادامه داد: فاصله زمانی از  خروجی شهر تهران تا مریوان حدود ۶ تا ۶ ساعت و نیم است.

زارعی کوشا از زائران عزیزی که از مرز باشماق مشرف می‌شوند درخواست کرد مسیرهایی انحرافی و جایگزین را انتخاب نکنند چراکه به شدت دچار مشکل و سردرگمی می‌شوند طبق هماهنگی‌ها، زائران که از ترمینال و پایانه کاظمین مشرف می‌شوند از همان مسیر هم بازخواهند گشت.

گفتنی است؛ امسال ۶ مرز خروجی برای زیارت اربعین پیش‌بینی شده است؛ به طوری که مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و باشماق آماده تردد زائران اربعین حسینی است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15444
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.