حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
در نشست خبری با فرمانده انتظامی کردستان مطرح شد؛

از کشف ۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان تا اهدای موتورسیکلت به راننده نمونه کردستانی

  • کد خبر : 15189
  • 21 مرداد 1402 - 13:41
از کشف ۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان تا اهدای موتورسیکلت به راننده نمونه کردستانی
فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده و ۱۵۰۰ نفر بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار علی آزادی پیش‌ازظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در ستاد انتظامی کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه بابت پوشش اخبار در طول سال اظهار داشت: خبرنگاران کردستانی بی‌ادعا و در عین حال، مدعیان حق مردم هستند.

 

وی به وضعیت جرائم اشاره کرد و گفت: به برکت استان فرهنگ و هنر، سطح جرائم در کردستان علی‌رغم اینکه از لحاظ جمعیت در جایگاه هفدهم کشور بوده، نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین‌تر و در رده‌های آخر کشوری هستیم.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به درصد جرائم افزود: ۴۴ درصد از جرائم در سنندج، ۹درصد سقز، کامیاران و دیواندره هر کدام ۵ درصد، دهگلان ۴ درصد و سروآباد نیز یک درصد است.

 

وی میزان جرائم سرقت در استان کردستان را ۷ دهم درصد کل کشور ذکر کرد و افزود: ۵۵ درصد از وقوع سرقت در سنندج، سقز ۱۱ درصد، قروه ۹ درصد، کامیاران ۶ درصد، بیجار و بانه ۳ درصد، دیواندره ۲ درصد و سروآباد نیز کمتر از یک درصد بوده است.

 

سردار آزادی به میزان‌ جرائم اشاره و بیان کرد: ۳۶ درصد از جرائم مربوط به تصادفات، ۲۲ درصد سرقت، نزاع ۹ درصد، مفاسد اجتماعی و جرائم سایبری نیز ۳ درصد بوده است.

 

کاهش ۳۳ درصدی نزاع گروهی و یک درصدی سرقت

 

وی از کاهش یک درصدی جرائم سرقت از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: ۵۸ درصد از سرقت‌ها در کردستان منجر به کشف خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان درباره میزان نزاع خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۲۲ مورد نزاع گروهی در استان اتفاق افتاده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و نزاع فردی ۲ درصد افزایش داشته است.

 

کاهش ۱۸ درصدی جرائم رایانه‌ای

 

وی از کاهش ۱۸ درصدی جرائم رایانه‌ای از ابتدای سال‌ جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کردستان خبر داد و عنوان کرد: ۹۰ درصد از جرائم این حوزه در استان کشف می‌شود.

 

کشف ۴۲۰ کیلوگرم موادمخدر

 

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به برخورد قاطعانه و مبارزه بی‌امان پلیس با توزیع‌کنندگان موادمخدر اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۴۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ۱۵۰۰نفر نیز در این حوزه بازداشت شده که ۸۵۰ نفر از آنان معتاد متجاهر بودند.

 

وی از کشف ۲۱ میلیاردتومان کالای قاچاق از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کردستان خبر داد و اظهار کرد: میزان وقوع تصادفات فوتی نیز در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته یعنی ۲۰ نفر نسبت به قبل کمتر جان خود را از دست داده‌اند.

 

۴۸۰۰پرونده منجر به سازش شد

 

سردار آزادی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره انتظامی گفت: ۸۵ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در استان منجر به صلح و سازش شده و از ۴۸۰۰فقره پرونده به دادسرا جلوگیری شده است.

 

وی با اشاره به پیش‌رو بودن مراسم اربعین افزود: قرارگاه اربعین تشکیل شده و موکب‌های انتظامی از ۲۵ ماه جاری در مرز باشماق مریوان‌ مستقر و خدمات مختلف به زائران ارائه می‌دهند.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان از هدیه پلیس راهور به رانندگان خبر داد و یادآور شد: رانندگانی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری در سطح کشور تردد داشته و تخلفی نداشته‌اند، جوایز مختلفی برای آنان در نظر گرفته شده که یکی از رانندگان کردستانی نیز امروز، یک موتورسیکلت هدیه می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15189
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.